مهم‌ترین مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها تکیه‌بر اقتصاد مقاومتی است

معاون سازمان بسیج دانشجویی کشور عدم وابستگی و استقلال کشور را از فرمایشات مهم رهبری عنوان کرد و گفت. یکی از مهم‌ترین مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها تکیه‌بر اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: ۹۴۱۶۵۰۹
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج مهدی نیازمند در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه رشت در مصلا این شهر با اشاره به سالروز قیام ۲۹ بهمن در تبریز و شهادت عده‌ای از مردم در این قیام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به طراحی دشمن و حجم‌های ترکیبی آنان در تأثیرگذاری بر اذهان مردم اشاره و تأکید داشتند که دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران از طریق اعمال تحریم‌ها و فشار اقتصادی و همچنین لجن پراکنی رسانه‌ای در حال دشمنی با ملت ایران است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را به‌عنوان یک خط و مسیر حرکت عمومی جامعه مطرح کرده و آن را یک جهاد فوری و قطعی دانستند، گفت: یکی از مهم‌ترین مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها تکیه‌بر اقتصاد مقاومتی است به این معنی که در شرایط دشمن دشوار و تحریم دشمن مسیر پیشرفت متوقف نشود چراکه اهداف ما رسیدن به استقلال اقتصادی رفاه عمومی و پیشرفت است.

معاون سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید به سمت حرکت کرد که متکی به داخل بوده و این اتکا ما را در مسیر رفاه عمومی و پیشرفت حرکت می‌دهد، گفت: وابستگی ایران پیش از انقلاب یکی از موضوعاتی است که باید به آن اشاره کرد ما پیش از انقلاب در واردات شیر و بسیاری از محصولات کشور وابسته بودیم و این یعنی ما با انقلاب در مقابل رژیمی ایستادیم که سرتا پا بسته بوده است.

نیازمند عدم وابستگی و استقلال کشور را از بیانات مهم رهبری عنوان کرد و افزود: استقلال امروز ایران در حوزه صنعتی، موشکی و دفاعی مشهود است و البته استقلال در حوزه اقتصادی نیز یکی از مطالبات مهم ما از دولتمردان است.

معاون سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به مذاکرات ایران در سال ۹۴ و ۹۵ که تذکرات رهبری موردتوجه قرار نگرفت و مشکلاتی ایجاد کرد بیان کرد: توجه دولت و مجلس به مقوله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان و تسهیل مجوزهای کسب و کسب کار، توجه به مزیت‌های اقتصادی استان‌ها، امنیت غذایی بسیار مهم و ضروری است.

وی با تأکید بر توجه به اصلاح الگوی مصرف و همراهی مردم با توجه به بالا بودن میزان مصرف انرژی در کشور، افزود: دیپلماسی اقتصادی، کاهش هزینه‌های عمومی دولت، فرهنگ جهادی و نظارت بر عملکرد بازار و حوزه استاندارد ازجمله مؤلفه‌های مهم دیگری است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

نیازمند با تأکید بر لزوم توجه به هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمن، گفت: در جهاد تبیین باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمن استفاده کرد و توطئه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار