نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

عدالت در واگذاری ۱۸ واحد صنعتی استان مرکزی رعایت نشد/ حضور معنادار مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن زنده بودن آرمان‌های انقلاب را نشان داد

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه عدالت یکی از اصولی بود که باید در اصل ۴۴ قانون اساسی رعایت می‌شد اما این مهم در واگذاری ۱۸ واحد صنعتی استان مرکزی رعایت نشد افزود: تنها برخی افراد محدود صاحب سرمایه شدند و شمار زیادی از این واحدها امروز با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۱۶۱۴۱
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی گفت: اجرای صحیح عدالت امنیت روانی، رفاه و آسایش عمومی را در جامعه افزایش می‌دهد و درنتیجه سرمایه‌های اجتماعی نیز به‌خوبی تقویت می‌شوند.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: امام علی(ع) بعد پیامبر گرامی اسلام شاخص اصلی عدالت در جامعه اسلامی است و حقوق و قوانین عادلانه، اعتقاد به معنویت، وجود حکومت به‌عنوان ناظر از موضوعات جدی برقراری عدالت اجتماعی است که امام علی(ع) نیز در نهج‌البلاغه فراوان به آن اشاره‌کرده که باید همواره سرلوحه امور مدیران و اقشار مختلف جامعه قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای عرضه و تقاضا، قیمت‌گذاری عادلانه، جلوگیری از احتکار، مقابله با مفسدان اقتصادی و نظارت گسترده بر توزیع کالای اساسی از دیگر مصادیق اجرای عدالت اجتماعی است که باید مورد توجه مسئولان امر به خصوص در شرایط کنونی و بازار شب عید قرار داشته باشد.

امام جمعه اراک افزود: در عدل تشریعی تکلیف الهی و دستورهای آسمانی که به وسیله پیامبران بر مردم فرو فرستاده است بر اساس عدل و داد استوار است، و خداوند در تکالیف و دستورات خود قدرت و توانائی و اندازه امکانات بندگان را در نظر می گیرد و روی همان اساس وظایفی برای آنان تعیین می کند و در روز رستاخیز بر اساس عدل و داد میان افراد داوری می کند، و هیچگاه به افراد نیکوکار و بدکار به یک چشم نگاه نمی کند، و اگر در زمینه های مساعد گناهکاری را عفو کند هیچگاه به افراد مؤمن و صالح کیفر بد نمی دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در عدل تکوینی سخن در پیرامون وظایف و تکالیف الهی بر بندگان و پاداش روز جزا نیست، بلکه محور بحث در این قسم، نظام آفرینش و اینکه این نظام بر اساس عدل و داد استوار است می باشد و معنی عدل در آفرینش این است که در جهان آفرینش تعادل حکومت می کند و سراپای جهان موزون و متعادل بوده و در ترکیب اجزاء آن، تناسب و تعادل کاملا رعایت شده است.

 وی ادامه داد: موضوع عدالت و حاکمیت آن در جامعه ایران یک اصل روشن و اساسی است و مسئولان وظيفه دارند بر اساس آن فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را در جامعه پیش ببرند تا عدالت اجتماعی فراگیر شود.

دری نجف آبادی بیان کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ منطقه حاشیه نشین در نقاط مختلف کشور شناسایی شده که می‌طلبد دولت سیزدهم با همکاری دیگر قوا با تامین زیرساخت‌ها و امکانات لازم این مناطق را از حالت حاشیه نشینی خارج کند و با پای کارآوردن ظرفیت ها و توانمندی ها اقدامی متحولانه رقم بزند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: رعایت عدالت در نظام توزیع و پرداختی یک اصل مهم است و ساز و کارهای اسلامی باید به خوبی در نظام پرداختی کشور رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه عدالت یکی از اصولی بود که باید در اصل ۴۴ قانون اساسی رعایت می‌شد اما این مهم در واگذاری ۱۸ واحد صنعتی استان مرکزی رعایت نشد افزود: تنها برخی افراد محدود صاحب سرمایه شدند و شمار زیادی از این واحدها امروز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور معنادار مردم انقلابی استان مرکزی در جشن‌های دهه فجر و به خصوص راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن بار دیگر زنده بودن آرمان های انقلاب اسلامی را نشان داد و ملت ایران یکبار دیگر پشتیبانی خود از نظام اسلامی را فریاد زدند و دشمنان را ناامید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات