خبرهای داغ:

عملیات آبرسانی به ۳۲روستای محروم و قشلاقات خداآفرین و کلیبر آغاز شد

تبریز- با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی طرح آبرسانی به ۳۲ روستای خداآفرین و کلیبر با اعتبار ۵۶۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۹۴۱۵۸۷۴
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی روز سه شنبه در بخش گرمادوز خداآفرین گفت: با اجرای این طرح یکهزار و ۷۵۰ خانوار ‌و تعداد ۶ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت از آب لوله کشی بهره مند خواهند شد .

محمد خانی افزود: برای این طرح حفر و تجهیز ۳حلقه چاه با مجموع دبی ۶۰ لیتر بر ثانیه ، احداث ۱۱باب مخزن زمینی با ظرفیت ۴۵۰۰ متر مکعب ، اجرای لوله گذاری خط انتقال به طول ۵۴کیلومتر ، احداث ۶ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۶۰ لیتر بر ثانیه پیش بینی شده است.

وی اعلام کرد: اعتبار این طرح از محل طرح محرومیت زدایی اعتبارات ملی تامین شده است که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران و بسیج سازندگی استان اجرا می شود .

خانی با اشاره به اینکه آبرسانی به ۱۱۱ روستای استان در قالب طرح محرومیت زدایی با اعتبار کل ۲۵۰۰ میلیارد ریال در برنامه است، گفت : برای آبرسانی به ۱۱۱ روستای استان ۲۴۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع لوله گذاری ،۳۴باب مخزن با ظرفیت ۵۵۷۰ متر مکعب، ۱۰ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰ لیتر برثانیه احداث و پنج حلقه چاه با ظرفیت ۱۰۰ لیتر برثانیه حفر و تجهیز خواهد شد.

شهرستان مرزی خداآفرین با جمعیت ۳۴هزار نفر دارای سه بخش سه شهر هفت دهستان و ۲۰۴روستا است این شهرستان در فاصله ۲۴۰ کیلومتری تبریز و در کنار رود ارس واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار