مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

هنرمندان با به تصویر کشیدن ارزش‌ها و اندیشه‌های انقلاب رسالت خود را انجام داده‌اند

همدان-مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان همدان گفت:هنرمندان با هنر خود و به تصویر کشیدن ارزش‌ها و اندیشه‌های انقلاب رسالت خود را انجام داده‌اند و هنر توانسته این اندیشه و تفکرات و ایثارها را پایدار و ماندگار کند.
کد خبر: ۹۴۱۳۱۳۶
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمدرضا احسانی در آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و افتتاح نمایشگاه گروهی اساتید و هنرمندان شاخص استان همدان که در سالن شهید آوینی برگزار شد، با تبریک دهه فجر اظهار کرد: این جشنواره در تراز استان همدان و هنرمندان این استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه تاثیر هنر و هنرمند در جامعه بر کسی پوشیده نیست، گفت: تاثیر مولفه‌های هنری در جامعه در زمینه‌های مختلف امری بدیهی است و تاثیرات آن بر همه حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و زندگی روزمره مردم اثبات شده و کاملا مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در چند روز گذشته برای اولین بار ما لیگ کتابخوانی را در استان اجرا کردیم، ابراز کرد: ۱۸ تیم از سراسر کشور در تیم‌های ۳ تا ۵ نفره شرکت کردند و کتاب‌هایی را انتخاب کردند و از آن برداشت‌ها ارائه شد.

وی با تاکید بر اینکه نیمه درونی انسان ترکیبی از ویژگی‌ها و احساسات مثبت و منفی است، عنوان کرد: کار هنرمند به تصویر کشیدن زیبایی‌ها و خوبی‌ها است.

احسانی با بیان اینکه وقتی انسان یک اثر هنری را می‌بیند و یا می‌شنود با آن ارتباط می‌گیرد و از آن انرژی مثبت می‌گیرد، افزود: این ارتباط‌گیری نشان از فلسفه هنر دارد و ما این ویژگی‌های مثبت مانند محبت، دوست داشتن، عشق، اندیشه و تفکر و ... را در درون خود داریم.

وی با تاکید بر اینکه با تعریف هنر مبنی بر تصویر کشیدن این زیبایی‌ها به نوعی از حقانیت و واقعیت صحبت می‌کنیم، گفت: هنر از واقعیت‌هایی صحبت می‌کند که وجود دارد و حق است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه اولین و بهترین هنرمند خود خدا است، تصریح کرد: خداوند از خوبی‌ها و زیبایی‌ها صحبت می‌کند و آن را به تصویر کشیده است.

وی با بیان اینکه کار هنرمند مقدس و ارزشمند است و هنر به خصوص هنرهای تجسمی در جامعه بر افراد تاثیر می‌گذارد، عنوان کرد: هنرهای تجسمی در مقاطع مختلف از جمله انقلاب، دفاع مقدس و در بحران‌های مختلف و ... رسالت خود را ایفا کرده است.

احسانی با اشاره به اینکه هنرمندان با هنر خود و به تصویر کشیدن ارزش‌ها و اندیشه‌های انقلاب رسالت خود را انجام داده‌اند، افزود: هنر در سال‌های مختلف توانسته این اندیشه و تفکرات و ایثارها را پایدار و ماندگار کند و تاثیر حوزه خطابه و سخنرانی بسیار پایین است.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه هنر به خصوص هنرهای تجسمی اساتیدی را داریم که سالیان سال در راستای ارتقای توسعه شاخصه فرهنگی هنری استان و اثرگذاری در جامعه تلاش می‌کنند و پرچم استان را در سطح کشور بالا برده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار