نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

ایران اسلامی دموکراسی ترین کشور جهان/ انقلاب اسلامی به عنوان الگویی برتر در جهان مطرح است

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مردم ایران اسلامی با ایستادگی و مقاومت خود پای شعارهای اول انقلاب خود ایستاده اند، گفت: امروز ثبات نظام و انقلاب اسلامی روز به روز بیش از گذشته در دنیا نورافشانی می کند.
کد خبر: ۹۴۱۱۳۵۰
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ،حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱۲ بهمن) در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه فرزانگان شهر ایلام، گفت: امام راحل، بنیانگذار انقلاب اسلامی، بنای حکومتی را نهاد که امروز به عنوان یک الگوی برتر در سطح جهان قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی گمشده مردم ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران با حکومت با وجود دو هزار و پانصد ساله پهلوی، در اختیار آمریکا و انگلیس بود.

وی افزود: در زمان رژیم منحوس پهلوی، آمریکایی ها مردم ایران را به عنوان انسان محسوب نمی کردند و حق توحش از ملت ایران می گرفتند، اختیار کشور در دست بیگانگان بود و حتی شاه به عنوان بالاترین مقام کشور، اختیار اینکه وزیر خود را انتخاب کند، نداشت. 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از کشور ما گرفته شده بود، ابراز کرد: هر کاری که دولت های انگلیس و آمریکا می خواستند در ایران انجام می دادند و با قانون کاپیتالاسیون، آمریکایی ها هر جنایتی را انجام می دادند هیچ ایرانی حق بازخواست آنان را نداشت.

 حجت الاسلام  والمسلمین کریمی تبار در زمان رژیم پهلوی آزادی و استقلالی وجود نداشت، یادآور شد: امروز در هر جای دنیا که نام رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام راحل و انقلاب اسلامی به میان می آید، مردم جهان از عظمت و بزرگی آن رهبر عزیز و ملت ایران و انقلاب اسلامی یاد می کنند.

 وی بیان کرد: حضرت امام راحل، با حکمت و اندیشه خود، ملت ایران را برای مقابله با رژیم پهلوی بسیج کرد و امروز ۴۳ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد و ملت ایران در اوج عزت و افتخار قرار دارند.

امام جمعه گفت: دشمنی آمریکا با ما به خاطر اسلام و نظام اسلامی است که امروز منافع آنان در منطقه و جهان با اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی به خطر افتاده است، مقاومت و صبوری ملت ما امروز دشمنان را ستوه آورده و در برابر ملت ایران اظهار عجز و ناتوانی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تاکید بر اینکه مردم ما پای شعار  اول انقلاب خود ایستاده اند، افزود: نظام جمهوری اسلامی دارای دو بال جمهوریت و اسلامیت است، جمهوریت جنبه نظام دموکراسی  نظام اسلامی است و دموکراسی ترین کشور جهان، امروز جمهوری اسلامی است  که مردم با آرای خود، جمهوری اسلامی و قانون اساسی را تائید کرده و  نمایندگان مردم را در سطوح مختلف با رای خود انتخاب می کنند.

 وی بیان کرد:  اسلامیت هم جنبه اسلامی بودن نظام و تاسی به مکتب نجات بخش دین مبین اسلام است، مردم ما برای اجرای  قوانین الهی و اسلامی انقلاب کردند، البته در این مسیر مشکلاتی داریم اما این مشکلات گذرا است، ما امروز سخت ترین مشکلات را پشت سر گذاشته ایم.

 امام جمعه ایلام  بیان کرد: نسلی که می خواهد امروز اسلام را جاری کند باید بنده خدا باشد نه بنده طاغوت، امروز ایارن اسلامی از چنان اقتدار و عظمتی برخوردار است که اگر چنانچه دشمن قصد جنگ سخت با ملت ما داشته باشد باید در فاصله چند هزار کیلومتری از مرزهای ما قرار گیرد تا بتواند جان خود را نجات دهد.

حجت الاسلام والمسلمین  کریمی تبار با بیان اینکه ابراز کرد: امروز ثبات نظام و انقلاب اسلامی روز به روز بیش از گذشته در دنیا نورافشانی می کند، انقلاب اسلامی در اروپا و آمریکا خیلی از مغزهای متفکر را به خود جذب کرده است و ما هم باید تلاش کنیم که با ادامه دادن راه امام راحل و شهدا در راه توسعه و آبادانی کشور و نظام اسلامی سربلند باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار