خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و هنری سپاه فجر خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در استان فارس

معاون فرهنگی و هنری سپاه فجر گفت: نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر با هدف اعتلای جریان سرود در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۱۳۳۱
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمد رنجبر با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در استان فارس اظهارداشت: این جشنواره با هدف اعتلای جریان سرود و گروه‌های سرود در استان فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت و به منظور جریان­سازی، ترویج و تبلیغ سرود در استان، توانمندسازی گروه­‌ها و مربیان سرود، تربیت و کشف استعدادهای پنهان سراسر استان، شناسایی و معرفی گروه­‌های سرود برتر و الگو و تولید سرود و نماهنگ در موضوعات جشنواره از بهمن­‌ماه 1400 تا فروردین 1401 در فارس برگزار و گروه­‌های شاخص و منتخب به رقابت‌های ملی و بین­‌المللی راه خواهند یافت.

وی با اشاره به این­که سرود و آواهای انقلابی از اول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد عنایت و توجه جریان انقلاب بوده و نقش مؤثری در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و حماسه‌سازی ملت داشته است، بیان کرد: مقام معظم رهبری از سرود به عنوان یک اقدام جریان‌ساز نام بردند که می‌تواند مانند هوای تازه و بهاری نفوذ کند و اثرگذار باشد و در همین راستا از سرود نماهنگ «ارغوان»، سرود نماهنگ «ایران ما» که توسط خانه سرود و موسیقی بسیج تولید شد، به عنوان یک کار پسندیده و شایسته نام بردند.

رنجبر ادامه داد: از حدود سال 96 و 97 جشنواره های سرود استانی به‌صورت خاص در استان ها شکل گرفت و ضرورت دارد از این ظرفیت برای تولیدات فاخر و نمایش دادن ظرفیت های گروه های سرود در سطح ملی استفاده کرد. از این رو باتوجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری که در این عرصه وجود دارد، برگزاری یک جشنواره فاخر ملی سرود ضروری به نظر می‌رسید و بنابر این ضرورت مهم نخستین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در استان فارس با همت معاونت فرهنگی هنری سپاه فجر و هم­زمان با سراسر کشور و در چهار قالب سرود، آکاپلا (هم خوانی گروه­های سرود بدون موسیقی)، بازخوانی سرودهای آماده و هم­چنین طرح و ایده ساخت نماهنگ برگزار می­‌شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه فجر گفت: علاقه­‌مندان به شرکت در این جشنواره، می­‌توانند آثار تولیدی خود در زمینه موضوعات جشنواره «امید به آینده»، «ائمه اطهار علهیم السلام»، «شخصیت‌های ملی و مذهبی امام و شهدا، مفاخر استانی، خانواده های شهدا و جانبازان، « نوجوان ایرانی، آینده‌ساز ایران»، «سبک زندگی (ایرانی،اسلامی)»، «کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و تولید»، « مقاومت و تمدن نوین اسلامی»، «مقابله با استکبار جهانی و صیهونیسم»، «ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار»، «مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت»، «خانواده، جمعیت»، «بیانیه گام دوم، ظرفیت ها، عدالت پروری و...» و بخش ویژه «پرداختن به شخصیت و مکتب سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس» را جهت ارزیابی و داوری ازطریق وب سایت جشنواره به نشانی http://festivalsorood.ir    ارسال کنند.

معاون فرهنگی و هنری سپاه فجر در رابطه با جدول زمان‌بندی این جشنواره بیان کرد: شروع فراخوان جشنواره 30دی‌ماه و پایان مهلت ارسال آثار در جشنواره 30 بهمن‌ماه خواهد بود. این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برندگان خود را خواهد شناخت. اجرای مرحله استانی جشنواره، اسفندماه است و با پخش آیتم گروه­‌های منتخب استانی از شبکه­‌های استانی و دریافت آرای مردمی استانی از طریق رسانه‌های استانی در نوروز 1401، در پایان فروردین‌ماه 1401 (25 تا 29 فروردین 1401) اختتامیه مرحله استانی برگزار خواهد شد. در  اردیبهشت‌ماه 1401 برای گروه­‌های منتخب کارگاه‌های آموزشی را برگزار خواهیم کرد و در نهایت این جشنواره با برگزاری مسابقه بزرگ تلویزیونی سرود کشوری در تیرماه 1401 به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار