خبرهای داغ:
امام جمعه شهر مریانج:

محور و الگوی ما حضرت فاطمه زهرا(س) است

همدان- امام جمعه شهر مریانج با بیان اینکه محور و الگوی ما حضرت فاطمه زهرا(س) است، گفت: امروز دشمن خانواده را هدف گرفته است تا خانواده‌ها را پراکنده کند و از هم بپاشد؛ شأن اصلی یک زن مسلمان شأن مادری است.
کد خبر: ۹۴۰۹۳۶۲
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام یاسر مظاهری در مراسمی که به مناسبت روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در کتابخانه مرکزی شهر مریانج به همت پایگاه شهید حبیب مظاهری حوزه شهید نسرین افضل همدان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت صدیقه طاهره (س)، اظهار داشت: مقام حضرت زهرا(س) قابل درک برای ما نیست.

وی با بیان اینکه آن فرشته و آن حقیقت در کالبد این دنیایی خود را به شخصیت زهرا(س) نشان داده است، افزود: امروز با توجه به میلاد سراسر نور حضرت زهرا(س) به نام روز تجلیل از مادران نامگذاری شده است.

امام جمعه شهر مریانج با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین شأن، شأن مادری است، گفت: در اسلام تهیه مسکن را خداوند بر عهده مرد نهاده است که آرامش و آسایش زندگی را فراهم کند اما سکینه و سکونت از مسائل بسیار مهم است که زن عهده دار آن است.

وی ابراز داشت: مهربانی زنان قوی‌تر است چون مظهر رحم خداوند هستند و مهربانی، عطوفت و رحم را بیشتر زنان نشان می‌دهند؛ بنابراین باید صله ارحام داشته باشید چون این زنجیره را یک نخ رحم، محبت و مهربانی به هم متصل کرده است.

مظاهری با بیان اینکه نقش زنان در سکونت در محیط خانواده خیلی مهم است؛ و این زن و مادر است که به فرزندان خود آرامش را هدیه می‌کند، اضافه کرد: مرد ستون زندگی است اما زن ستون خانه است؛ محور خانه با زن است و از این جهت تمام امور خانه برعهده زنان است.

وی با اشاره به اینکه همه هم و غم ما باید تربیت فرزند باشد، خاطرنشان کرد: از دامن زهرای مرضیه، زینب(س) پرورش یافت بنابراین شما مادران باید دختران خود را این گونه تربیت کنید.

امام جمعه شهر مریانج تصریح کرد: برای اینکه جامعه درست شود، باید خانواده درست شود و ما باید مادر تربیت کنیم؛ شما مادران فرزندانی را به دنیا می‌آورید که محب اهل بیت(ع) هستند.

وی با بیان اینکه محور و الگوی ما حضرت فاطمه زهرا(س) است، ابراز داشت: امروز دشمن خانواده را هدف گرفته است تا خانواده‌ها را پراکنده کند و از هم بپاشد؛ شأن شما خواهران، شأن مادری است؛ شأن اصلی یک زن مسلمان شأن مادری است که فرزندآوری و فرزندپروری کند.

مظاهری با بیان اینکه از القائات سبک زندگی غربی این است که پرورش حیوان را به جای فرزندآوری تبلیغ می‌کند، ادامه داد: این فرهنگ غربی است که شان مادران ما را تضعیف می‌کند و در فضای مجازی سبک زندگی غربی را ترویج می‌کند و امروز این فرهنگ در شهرهای کوچک و روستاها نیز رسوخ می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار