خبرهای داغ:
فرمانده لشکر مقدس 14 امام حسین (ع):

حاج قاسم شهادتش را از حضرت زهرا (س)گرفت/ عهد ببندیم در راه و مکتب حاج قاسم قدم برداریم

فرمانده لشکر مقدس 14 امام حسین (ع) گفت: حاج قاسم شهادتش را از حضرت زهرا (س)گرفت از شهدا گرفت از حاج احمد کاظمی و حسین خرازی گرفت هرچه داریم از روضه حضرت (س) و از ائمه اطهار داریم و از ولایت و باید عهد ببندیم در راه و مکتب حاج قاسم که همان مکتب امامین انقلاب و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است قدم برداریم.
کد خبر: ۹۴۰۵۹۳۳
|
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان؛ وبینار کشوری «شاخص‌های مکتب فکری شهید سردار حاج قاسم سلیمانی» با حضور فرمانده لشکر مقدس 14 امام حسین (ع)  به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان با همکاری بسیج اساتید استان اصفهان پانزدهم دی ماه برگزار شد.

سردار محمد هاشمی پور ضمن درود و صلوات به روح پرفتوح امام راحل و همه شهدا و بویژه سید و سالار شهدای جبهه مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: اگر بخواهیم از سردار سلیمانی صحبت کنیم حقیقتا شخصیت سردار شخصیت منحصر بفردی است.

فرمانده لشکر مقدس 14 امام حسین (ع)  به مقام حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: خداوند متعال فرمودند که کل جهان هستی را به خاطر دو نور مقدس حضرت زهرا (س) و علی علیه السلام است.

وی با بیان این که برای حضرت زهرا (س) محور ولایت است، گفت: اولین شهیده عالم که فدایی ولایت شد حضرت زهرا سلام الله علیهاست.

وی با بیان این که ایام دی ماه یادآور خاطرات تلخ و شیرین است به شهادت سردار سلیمان و شهید حاج احمد کاظمی اشاره کرد و  گفت: احمد کاظمی دنبال شهادت بود حاج قاسم دنبال شهادت بود.

فرمانده لشکر مقدس 14 امام حسین (ع) سپس به حوادث دیماه سال 88 همچنین جنگ روانی دشمن که همیشه از ابتدای انقلاب سابقه داشته اشاره کرد و گفت: مشکلاتی در کشور وجود داشته و دارد و قطع به یقین انقلاب آمد که کمک بدهد ولی اصل و ریشه رنقلاب برای این است اسلام ناب محمدی پیاده شود، ائمه اطهار ما هم دنبال تشکل حکومت بودند برای اینکه بتوانند اسلام را پیاده کنند.

هاشمی پور سپس به شان و منزلت امامان معصوم و این که امام راحل و رهبر معظم انقلاب شاگرد مکتب این امامان هستند، افزود: کسانی در کنار ائمه بودند می‌شناختند همانها امامان ما را به شهادت رساندند، به خاطر بی بصیرتی، مال دنیا و پست و مقام و مسئولیت.

وی با بیان این که حاج قاسم پست و مقام برایش مهم نبود به این که معاویه می‌دانست حضرت علی علیه السلام کیست اشاره کرد و گفت: امریکا و اسرائیل می دانند حاج قاسم کیست ولی دستور ترور حاج قاسم را دادند چو  امریکا داعش را پرورش داد امریکا اسرائیل را آمده ایجاد کرده.

وی با اشاره به این که بالاترین درجه نظامی همیشه کف میدان بود، در میادینی که حاج قاسم بود بی ریا، بی ادعا بود به ذکر یک خاطره پرداخت و گفت: در یکی از محورهای مقاومت آنجایی که  برخی از بچه‌های لشکر امام حسین (ع) بودند حاج قاسم آمد برود توی خط بچه ها گفتند صبر کنید اینجا خطرناک است، به لحاظ آن تبعیت پذیری که از ولایت امر داشت گفت شما فرمانده میدانید این خط حق دست شماست من نمی‌روم، بچه ها گفتند صبر کنید آرام شود.

سردار هاشمی پور گفت: ولی خودش می‌رفت نوک پیکان و از نوک پیکان دستور می داد نه این که بنشیند پشت میز و صندلیش و دستور بدهد مسئولین ما باید وسط میدان باشند تا درد مردم را بفهمند این یک واقعیت است از واقعیتهایی که ما باید بدانیم این را مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده اند.

وی در ادامه با تاکید بر این که ما سرباز ولایتی هستیم، اظهار کرد: مشکل امریکا بحث هسته ای و موشک نیست امریکا با اسلام و با مکتب ما مشکل دارد، این مکتبی که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند حاج قاسم امت بود ولی مکتب حاج قاسم از امت بالاتر است.

فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع) گفت:  مکتب یک ایدولوژی یک تفکر است یک تفکر نو و جدید است حاج قاسم واقعا صاحب مکتب بود حاج قاسم از اولش هم انقلابی و بی ریا بود، از قبل از انقلاب اسلامی در مبارزات انقلاب و دوران دفاع مقدس خاکی و بی ریا و بی ادعا و سرباز ولایت بود می‌گفت من شاگرد مکتب امام و انقلاب هستم و بعد از رحلت امام راحل گفت من شاگرد مکتب امام خامنه ای هستم

هاشمی پور با بیان این که شما راجع به شهامت و شجاعت و تدابیر بسیار خوب حاج قاسم راجع به  طرح ریزیهای نظامی که در جبهه مقاومت و دفاع مقدس داشت خیلی شنیدید، کلیپهای خیلی زیادی از حاج قاسم در فضای مجازی  ورسانه های داخلی و خارجی پخش شده کارهای حاج قاسم البته  در آینده بیشتر مستند سازی می شود و بهتر ما می فهمیم که حاج قاسم که بود، اظهار کرد: اما اگر بخواهیم بگوییم.

*خصوصیت اصلی حاج قاسم دفاع از ولایت بود

وی با بیان این که جلسات زیادی برای حاج قاسم تشکیل می شود، خاطرنشان کرد: حاج قاسم مردمی بود تبعیت پذیری از ولی امرش داشت، می گفت چیزی که برای من مهم است و برای من اساسی و حیاتی است شخص ولایت فقیه و ولایت فقیه است، مواظب باشید ولایت فقیه باشید در وصیت نامه حاج قاسم اشاره دارد به علما و مراجع می گوید من بعنوان سرباز یک دیده بان می بینم که دارند ولایت را می‌زنند مبادا با سکوت خودتان باعث شوید که خدایی ناکرده ولایت مورد هجمه قرار بگیرد.

وی با یادآوری این کسانی امامان و ائمه ما را به شهادت رساندند که کنار آنها بودند،  تاکید کرد: اگر خدایی نکرده به وظایفی که بر عهده  ماست عمل نکنیم اگر جوانهایمان را توجیه نکنیم که مقام معظم رهبری  بارها و صدها مرتبه اشاره فرمودند فرهنگ دفاع مقدس باید حفظ شود گفته شود انقلاب ما اهداف انقلاب ما باید گفته بشود برای جوانهای ما.

هاشمی پور  با اشاره تبلیغات غولهای رسانه ای و عدم توجه کافی به توصیه های مقام معظم رهبری، گفت: چه انتظاری داریم از جوان 18 ساله که زمان گذشته، در زمان امام و انقلاب حضور نداشته اطلاعی هم ندارد نمی تواند تصمم بگیرد.

وی سپس به کم کاریها در رابطه با فضای مجازی و فرهنگی و حقیقی اشاره و اظهار کرد:  قدر این انقلاب را جوانان برخی از کشورهای  منطقه بهتر از اینجا درک می کنند.

*حاج قاسم فدایی ولایت شد

فرمانده لشکر 14 امام حسین علیه السلام  با بیان این که حاج قاسم فدایی ولایت شد به این که چرا رهبر فرزانه انقلاب در نماز حاج قاسم اشک می ریزد اشاره کرد و گفت: رابطه دلی و عاشق و معشوقی و یک رابطه ساختاری اعتقادی و معنوی است.

*حاج قاسم، انقلاب اسلامی حریم است حرم است مواظب باشید به این حرم تجاوز نشود

هاشمی پور تاکید کرد: ولی فقیه در کشور ما مطرح است، بعنوان نائب امام زمان (عج) اعتقاد به این موضوع داریم؛ 230 هزار شهید دادیم، در وصیت نامه تمام شهدا دفاع از ولایت و دفاع از حریم انقلاب اسلامی، حاج قاسم گفت انقلاب اسلامی حریم است حرم است مواظب باشید به این حرم تجاوز نشود.

وی سپس به اقدامات داعش در سوریه و این که مردم سوریه کوتاهی کردند دهها گروه تروریستی ایجاد شد و چند سال جنگ و کشت و کشتار  اشاره کرد و گفت: هدف اصلی دشمن هم ایران بود.

*عزت، در گرو تبعیت پذیری از ولایت است

هاشمی پور بیان کرد: حاج قاسم یک روزی در همین شلمچه با لشکر 41 ثارالله روبرویش لشکر 5 عراق بود اما چه شد که فرمانده همان لشکر در سوریه می آید زانو می زند و از حاج قاسم کسب تکلیف می کند که چکار بکنیم این گفته های خود حاج قاسم است برای یکی از فرماندهان عالی رتبه، عزتی بالاتر از این این عزت از کجا به دست آمد در گرو تبعیت پذیری از ولایت است.

*الگوی بسیج مردمی ایران اسلامی باعث شکست دنیای کفر و استکبار شد

وی ادامه داد:  مقام معظم رهبری فرمودند باید محور مقاومت بمانند. تمام دنیای کفر و استکبار جمع شدند که سوریه را زمین بزنند ولی همین جوانها و بسیجی ها با تفکر حاج قاسم الگوی بسیج مردمی ایران اسلامی آنجا شکل گرفت همه آمدند و مقابله کردند با آن همه تجهیزات و امکاناتی که امریکا داشت ولی اعتقاد است که می تواند مقابله کند با آن تجهیزات؛ که داعش را آوردند که اعتقادی عمل کنند.

*بخاطر بصیرت کم، اعتقاداتمان بعضی وقتها دچار نوسان می شود

سردار هاشمی پور با تاکید بر این که اینها باید برای جوانها و دانشجویان گفته شود، اظهار کرد: بصیرت افزایی مشکل اساسی ماست، به خاطر این که بصیرتمان کم است اعتقاداتمان بعضی وقتها دچار نوسان می شود.

*حاج قاسم محکم پای ایمان و اعتقاد خودش ایستاده بود

وی ادامه داد: حاج قاسم اعتقاداتش نوسان دار نبود محکم پای ایمان و اعتقاد خودش ایستاده بود حاج قاسم همیشه دنبال شهادت بود «آدم باید شهید باشد تا شهید بشود».

فرمانده لشکر 14 امام حسین علیه السلام  با یادآوری این که در همایشهایی که بود و آخرین همایشی که در تهران خدمت این بزرگوار بودیم و آخرین سخنرانی که در همایش فرماندهان سپاه انجام داد حاج قاسم خیلی صریح صحبت می‌کرد براساس اعتقادات، گفت: یکجایی اشاره کرد گفت انقلاب کردیم که بیاییم پست و مقام و ریاست خواه را بزنیم کنار نه این که خودمان دامن گیر این پست و مقامها بشویم

هاشمی پور بیان کرد: حاج قاسم در این جلساتی که نشسته بود فقط سر به زیر و ذکر می گفت، رهبر معظم انقلاب درجه سرلشکری را اعطا کردند و فرمودند کاری که حاج قاسم در جبهه مقاومت کرد از طول دفاع مقدس ما اهمیتش بیشتر است.

وی با بیان این که حاج قاسم انقلاب را به رخ جهانیان کشید، اسلام را به رخ جهانیان ، شیعه را سربلند کرد گفت: مدافعان حرم با عشق و علاقه در این راه قدم گذاردند.

هاشمی پور با بیان این که شگرد دشمن است که هر مشکلی داخل کشور را گردن ولایت و  حامی انقلاب و ولایت بیندازد، اظهار کرد: امنیت در کشور از موضوعات مهم است حاج قاسم هم توجه به موضوع نیروهای مسلح را در وصیت نامه خود اشاره می کند.

وی گفت: در فتنه 88 وزیر امور خارجه امریکا به صراحت اشاره کرد پشت اغتشاشات تهران بودیم.

*مکتب حاج قاسم باید در کشور رونق پیدا کند

فرمانده لشک 14 امام حسین (ع) با بیان این که حاج قاسم فدایی ولایت شد افزود: مکتب حاج قاسم باید در کشور رونق پیدا کند اعتقادمان این است این مکتب حاج قاسم همان ولایت امیرالمومینن علیه السلام و ولایت فقیه است.

هاشمی پور گفت:  مکتب حاج قاسم یعنی راستی، پاکی، صداقت، ایمان، نداشتن دورویی، منافق صفت نبودن، بی شیله پیله، اعتقاد راسخ به خدا، ایمان داشتن، مردمی بودن است.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری تاکید می کنند باید فرهنگ دفاع مقدس حفظ شود، گفت: این کاروان شهدا که اخیرا در اصفهان آمدند و لشکر امام حسین علیه السلام در حال چرخاندن این کاروان است برای این که فیض بگیرند ما نیاز داریم به شهدا داریم شهدا به ما نیازی ندارند.

سردار هاشمی پور در ادامه به افتخارات علمی کشور در جهت احراز هویت شهدا اشاره کرد و گفت: شهید شکراییان از شهدای گمنام مدفون در دانشگاه صنعتی اصفهان بود که بعد از 39 سال پدر و مادرش از چشم انتظاری بیرون آمدند و در استقبال عظیم خانواده این شهید دانشجویان هم با دلی پاک حضوری پررنگ داشتند که لازم است برای دانشجویان این موضوعات گفته شود

وی سپس با اشاره به احراز هویت شهید احمد مصلحی و چشم انتظاری خانواده های این شهدای عزیز، اظهار کرد: هنوز هم سالی 250 تا 300 شهید داریم تقدیم انقلاب می کنیم، اسرائیل و امریکا می خواهند جمهوری اسلامی نباشد مواظب باشیم راهی را نرویم که همان راهی است که اینها می خواهند.

*شهیدان امامزادگان عشق‌اند/آرزوی حاج قاسم برای شنیدن صدا حاج احمد کاظمی

سردار هاشمی پور سپس به شهید خیامیان از شهدای اصفهان که در تپه نور الشهدای تویسرکان بعنوان شهید گمنام مدفون شده و اخیرا بعد از 39 سال احراز هویت شده و چشم انتظاری خانوادهای این شهدا اشاره کرد و گفت:شهیدان امامزادگان عشق هستند حاج قاسم می گفت من تمام زندگیم را حاضرم بدهم یک مرتبه دیگر صدای احمدکاظمی را بشنوم ماهی یک مرتبه کم یا زیاد می آمد گلستان شهدا چراغ خاموش شبها که کسی نباشد نجوا می کرد و می رفت.

*حاج قاسم شهادتش را از حضرت زهرا (س)گرفت

وی بیان کرد: حاج قاسم شهادتش را از حضرت زهرا (س)گرفت از شهدا گرفت از حاج احمد کاظمی و حسین خرازی گرفت در اوج عملیات رها می کرد کار را می سپرد به جانشینش می آمد روضه حضرت زهرا (س) برپا بشود هرچه داریم از روضه حضرت (س) و از ائمه اطهار داریم و از ولایت و باید عهد ببندیم  در راه و مکتب حاج قاسم که همان مکتب امامین انقلاب و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است قدم برداریم.

حکم مسئولیت کانون بسیج اساتید دانشکده فنی شهید مهاجر توسط سردار محمد هاشمی پور اعطا شد

 حکم مسئولیت کانون بسیج اساتید دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان توسط سردار محمد هاشمی پور فرمانده لشکر مقدس 14 امام حسین (ع)  و محسن دوازده امامی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان و دانشکده فنی شهید مهاجر و با حضور سعید مسینه جانشین سازمان بسیج اساتید استان اصفهان به «افضل روانگرد» اعطا شد. همچنین حجت الاسلام والمسلمین مرادی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی شهید مهاجر در این برنامه حضور داشت.

اعطای این حکم در ادامه سخنرانی سردار محمد هاشمی پور فرمانده لشکر مقدس 14 امام حسین (ع) در وبینار کشوری «شاخص‌های مکتب فکری شهید سردار حاج قاسم سلیمانی» که به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان اداره امور فرهنگی با همکاری بسیج اساتید استان اصفهان در دانشگاه فنی شهید مهاجر برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار