رئیس دانشگاه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری:

هنر سردار شهید سلیمانی، وحدت آفرینی در منطقه حول محور مقاومت بود

تبریز- رئیس دانشگاه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هنر سردار شهید سلیمانی، وحدت آفرینی در منطقه حول محور مقاومت بود.
کد خبر: ۹۴۰۴۹۵۱
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله عسکر دیرباز در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در جمع مردم میانه، با بیان پیشینه درخشان سپاه و بسیج از ابتدای شکلگیری آن بر اساس بینش عمیق امام خمینی(ره) و حماسه آفرینی های بی نظیر و وصف ناپذیرش از دوران دفاع مقدس تا کنون رشادت، شجاعت، ایثار و شهادت، و اخلاص، تقوا و ایمان را مهمترین ویژگی های برجسته سپاه و بسیج و علل رشد و ماندگاری آن عنوان کرد.

وی اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی و پیروزی مقتدرانه بر جبهه دشمن، سپاه علاوه بر استمرار فعالیت های گسترده خود در ابعاد مختلف مورد نیاز کشور، به وضعیت موجود اکتفا نکرده و با تشخیص و اطاعت از فرامین راهگشای رهبر انقلاب، با وحدت آفرینی در بین جوانان رشید و استکبارستیز منطقه، جبهه مقاومت را در بین کشورهای منطقه ایجاد کرده و خالص ترین و کارآمدترین نیروها را در قالب مقاومت تربیت و شکل داد.

   آیت الله دیرباز با توصیف آمادگی کامل نظامی و اعتقادی نیروهای مقاومت، نابودی داعش را یکی از دستاوردهای محور مقاومت برشمرد و متذکر شد: استکبار به سرکردگی آمریکا، اسرائیل و اروپا و پشتیبانی برخی از سران کشورهای خود فروخته منطقه، داعش را با پرچم اسلام و شعار قرآن بر علیه مسلمانان منطقه ایجاد کرد و تنها نیرویی که توانست این فتنه بزرگ را از منطقه محو کند حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با محوریت سپاه قدس و مقاومت بود.

   رئیس دانشگاه قم شهید سلیمانی را فرماندهی شجاع، با تجربه، دوراندیش و توانمند و در عین حال بسیار متواضع و مطیع در برابر فرامین ولایت، معرفی کرد و افزود: او خود را همواره سربازی کوچک برای ولایت می دانست و این در حالی بود که دشمن با آگاه شدن از حضور او در هر مکان، در رعب و وحشت افتاده و پا به فرار می گذاشت.

   وی رمز موفقیت در برابر دشمن را ولایت مداری عنوان کرد و افزود: هر کجا تابع منویات و فرامین رهبری بوده ایم موفق بوده ایم و هر کجا نقطه ضعف یا شکستی در کشور اگر بوده است، نتیجه عدم تبعیت و اطاعت پذیری ضعیف ما از ولایت بوده و عقب ماندگی ما در عرصه اقتصادی یکی از همین موارد است.

هنر سردار شهید سلیمانی، وحدت آفرینی در منطقه حول محور مقاومت بود

   آیت الله دیرباز با اشاره به وجود تورم و گرانی شدید در کشور، اظهار داشت: در دولت اسلامی، مسئول باید خود را خادم ملت ببیند، مردم به خاطر حفظ انقلاب و اهداف و آرمانهای آن هر گونه سختی را تحمل می کنند و همچنان ایستادگی خواهند کرد ولی کوتاهی مسئولین در راه خدمت به آنان، خواسته یا ناخواسته ضربه ای بزرگ بر پیکر نظام، اسلام و انقلاب است.

   آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با شرکت صدها نفر از مردم و مسئولان در مسجد جامع شهرستان میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار