نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

در شرایط آرایش جنگی دشمن، مقوله تبیین ضرورت بیشتری دارد

زاهدان/ نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: اظهارات ضدوحدت اخیر و بازتاب آن مخالف مبانی همه فرق و مذاهب اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۰۱۴۸۵
|
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در نشست منطقه‌ای مدیران و مسئولان مدارس علمیه استان در ناحیه سپاه زاهدان با اشاره به این که عالمان وارثان پیامبران هستند، اظهار داشت: عالمان می‌بایست به تبعیت از پیامبر اکرم(ص)، به تبیین معارف قرآن کریم برای مردم بپردازند.

 امام جمعه زاهدان، محور اصلی معارف قرآن کریم را ایمان و عمل صالح عنوان کرد و در ادامه به تشریح محورهای ایمان مشتمل بر جهان‌شناسی و شناخت مبدا، معاد، نبوت و وحی؛ ارزش‌شناسی و این که چه چیزی را ارزش بدانیم؛ مباحث روز و اجتماعی و شناخت دوست و دشمن آشنایی با وظایف خود در برابر دشمن پرداخت و تصریح کرد: جهاد تبیین به عنوان یک نیاز فوری و یک وظیفه ضروری و یکی از مصادیق تلاش مستمر و شبانه روزی عالمان دین است.

 این استاد درس خارج حوزه علمیه با تاکید بر تبیین مبانی دینی و اعتقادی و آشنا نمودن نسل جوان با این مفاهیم، یکی از مشکلات جامعه را آشنایی ناکافی با مبانی دینی و اعتقادی دانست و خاطرنشان کرد: در موقعیت‌های حساس مثل شرایط کنونی که در معرض شبیخون فرهنگی قرار گرفته‌ایم و هم‌چنین در شرایط آرایش جنگی دشمن، مقوله تبیین ضرورت بیشتری دارد.

 رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان، جهاد تبیین را از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر معرفی نموده و با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) به نقل از پیامبر اکرم(ص) متذکر شد: اگر تبیین انجام نشود، خطر تغییر ماهیت و منقلب شدن جامعه اسلامی وجود دارد همان گونه که در روایت آمده در صورت غفلت از امر به معروف و نهی از منکر، امر به منکر و نهی از معروف باب می‌شود و حتی بدتر از آن، معروف جای منکر و منکر جای معروف را می‌گیرد.

 آیت‌الله محامی یکی از مصادیق جهاد تبیین را روشنگری در باب اظهارات ضدوحدت اخیر و التهاب آفرینی در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: علما نسبت به تبیین اهمیت وحدت امت اسلامی و حاکمیت نگاه انس و الفت و اخوت میان جامعه اسلامی اهتمام داشته باشند.

 نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان، دشمن شناسی و تشریح نقش و نقشه‌های دشمن و پرهیز از تفرقه را یکی دیگر از ابعاد تبیین در مسائل اخیر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: علما علاوه بر التزام عملی به آداب دعوت و تبلیغ، این آداب را تبیین نموده تا هرکس قصد دارد دیگران را به عقیده خود دعوت نماید به دوراز تحقیر، تمسخر و تهمت باشد.

 امام جمعه زاهدان بر اهمیت پاسخ علمی، منطقی و منصفانه به شبهه مطرح شده تاکید کرد و بیان داشت: اظهارات اخیر و بازتاب آن مخالف مبانی همه فرق و مذاهب اسلامی است و همه علما و مردم شیعه و اهل سنت باید ورود کنند و شبهه را پاسخ دهند.

 رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان بیان داشت: مردم، علما و مسئولان باید به وظیفه خود عمل کنند و باید با کسی که خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی کند برخورد شود.

 آیت‌الله محامی با بهره‌گیری از عبارت «کسی که خودش را به خواب زده نمی شود بیدار کرد»، بیان داشت: گاهی فردی اشتباهی را مرتکب می‌شود و بعد از این که اصل موضوع را برای وی تبیین کردند متوجه شده و دست برمی‌دارد، اما در مورد کسی که اصطلاحا خود را به خواب زده نباید این اتفاق بهانه‌ای بشود که فردی حرفی بزند و جنجال ایجاد نموده و بعدا عذرخواهی کند اما دفعات بعدی به این اظهارات و اقداماتش ادامه دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار