نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

دانشگاه و حوزه علمیه همکاری بیشتری در حل مشکلات با یکدیگر داشته باشند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: معارف دینی و تجربه بشری نشان داده نتیجه مطلوب در گرو فعالیت‌های مشترک و هم‌افزایی است بنابراین حوزه و دانشگاه باید همکاری بیشتری با یکدیگر در حل مشکلات جامعه داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۰۱۰۵۶
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان آیت‌الله مصطفی محامی در نشست اندیشه‌ورزی اعضای هیات علمی و روحانیون شیعه و سنی که به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در محل دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد اظهارداشت: همه بر اهمیت و ضرورت وحدت بین حوزه و دانشگاه اعتراف دارند اما باید دید در این خصوص چه نمره‌ای را کسب کرده‌ایم.

وی افزود: با گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب تازه بدنبال تعریف وحدت حوزه و دانشگاه و بیان اهداف و راهکارها هستیم و هنوز به جمع‌بندی لازم نرسیده‌ایم در صورتی که باید تاکنون وارد عمل شده و مسیری را هم طی کرده بودیم و به نقاط قوت و ضعف آن می‌پرداختیم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه با وجود تلاش‌ها و زحمات در این راستا اما راه‌های نرفته زیادی پیش‌رو داریم که باید به این جهت توجه کنیم ادامه داد: در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه می‌توانستیم بیشتر، بهتر و تاثیرگذارتر گام برداشته و اقدام کنیم که متاسفانه اینکار صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: نبی گرامی اسلام(ص)بیان فرمودند که ۲ گروه از امّت من، اگر صالح شوند، امّتم صالح می‌شوند و اگر فاسد شوند، امّتم فاسد می‌شوند و آن دو گروه عالمان و حاکمان هستند و علما همه دانشمندان در رشته‌های مختلف را شامل می‌شود.

آیت‌الله محامی با اشاره به اینکه ما در زندگی بشری نیازمند دانش‌های فراوانی هستیم که در تعالیم اسلامی هم آمده و کسب این دانش‌ها برای رشد جامعه اسلامی واجب کفایی است بیان کرد: همه ما در برابر سرنوشت و رشد جامعه مسوولیت داریم و اگر همکاری صورت گیرد به نتیجه بهتری دست پیدا خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: استان با آسیب‌های مختلف مواجه است که هر یک از دستگاها در این جهت مشغول فعالیت هستند اما باید دید در این راستا چند پروژه مشترک وجود دارد که هر کسی سهم خود را دریافت و با همکاری کار درستی به جامعه ارائه کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان همچنین در نود و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان ۲ دستور کار شامل روند اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی و چگونگی انجام فعالیت‌های دستگاه‌ها در خصوص مناسبت‌های دیماه سالجاری را بررسی و دستورات لازم را ابلاغ  کردند.

وی با اشاره به اینکه مردمی برگزار شدن برنامه‌های گرامیداشت شهید سلیمانی ضروری است زیرا این شهید عامل پیوند مردم با نظام شد افزود: شهید سلیمانی شهید شاخص، مالک اشتر و شخصیتی کم نظیر در جبهه مقاومت بود که همه دستگاه‌ها در حد توان باید در اجرای برنامه‌های یادبود این شهید گرانقدر همت کنند.

آیت الله محامی اظهارداشت: از منظر شورای فرهنگ عمومی بر مردمی بودن فعالیت ها در خصوص مراسمات یادبود شهید سلیمانی تاکید داریم زیرا این شهید بزرگوار در فضای سیاسی خاص کشور عامل پیوند بیشتر مردم با نظام شد و از همه طیف‌ها و اقشار مختلف مردم با همه اختلاف سلیقه‌ها به میدان آمدند.

ارسال نظرات