معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان:

نقش اثرگذار بانوان در جامعه/ مادر محور خانواده قرار دارد

  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به نقش اثرگذار حوزه بانوان در جامعه گفت: جامعه ما مبتنی بر نهاد خانواده است و مادر در محور خانواده قرار دارد؛.
کد خبر: ۹۴۰۰۳۸۴
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

 


به گزارش خبرگزاری بسیج از.رشت، حسین مصطفی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در نشست با مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان گیلان با اشاره به نقش زنان بزرگ و سلحشور و فداکار ایران اسلامی در همه صحنه‌های انقلاب و نظام، اظهار داشت: همواره مدیون صبر و صلابت مادران و همسران شهدا هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه جنگ برای ما تمام شده، اما همسران جانبازان به ویژه جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان هنوز درگیر فضای جنگ هستند، تصریح کرد: آحاد جامعه به ویژه مسئولان نباید در مواجه با روزمرگی‌ها و مشکلات معیشتی خانواده‌های شهدا و جانبازان را فراموش کنند.
وی مادران و همسران شهدا و جانبازان را فرشتگان روی زمین دانست و افزود: مسئولان باید برای کم کردن آلام و رنج‌های این عزیزان تلاش کنند.
مصطفی پور با اشاره به نقش اثرگذار حوزه بانوان در جامعه متذکر شد: جامعه ما مبتنی بر نهاد خانواده است و مادر در محور خانواده قرار دارد؛ در واقع این خانواده است که انسان‌ها را تربیت می‌کند و تحویل جامعه می‌دهد.
وی مادر را زیرساخت فرهنگ و ارزش‌های ایرانی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: به اذعان کارشناسان فرهنگی و رسانه ای، تهاجم فرهنگی دشمنان متوجه جایگاه زن در جامعه اسلامی بوده و می‌خواهند نقش خانواده را تضعیف و مقام مادر را کم ارزش کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به نقش تربیتی بانوان در دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: جوانان شجاع و غیرتمندی که هشت سال از کیان کشور و انقلاب دفاع کردند، نتیجه تربیت مادران در خانواده بودند و این تربیت در سال‌های بعد از دفاع مقدس نیز ادامه داشته و شاهد انتقال فرهنگ و معارف و ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس به نسل امروز و فردا هستیم.
وی ماموریت فرهنگی مادران را در حوزه فرهنگ دفاع مقدس بی بدیل دانست و افزود: امروز شاهد رویش‌های فرهنگ دفاع مقدس هستیم و مدافعان حرم بعد از سه دهه از جنگ ما را به یاد شهدا و رزمندگان انداختند؛ در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا نیز شاهد نقش آفرینی بانوان به عنوان مدافع سلامت بودیم.
مصطفی پور با تاکید بر لزوم حفظ شان و منزلت بانوان در جامعه، تصریح کرد: بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و لذا باید در برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های کلان دیده شوند؛ در این راستا نیازمند همفکری و پیشنهادات سازنده بانوان خوش فکر و با برنامه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستیم.
وی از بانوان خواست در حوزه آسیب‌های اجتماعی همچون پیری جمعیت، طلاق و بالا رفتن سن ازدواج به ارائه پیشنهاد بپردازند و تاکید کرد: باید سیاست زدگی‌ها را کنار بگذاریم و از فرصت‌ها برای رفع مشکلات فرهنگی و بحران‌های معیشتی بهره ببریم

ارسال نظرات
آخرین اخبار