خبرهای داغ:
کارشناس سیاسی:

امروز حربه دشمن اثرگذاری روی افکار مردم است

همدان-کارشناس سیاسی گفت: امروز حربه دشمن این است که روی افکار مردم اثرگذار باشد و روایت‌ها را دگرگون کند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جای ظالم و مظلوم را عوض کند.
کد خبر: ۹۴۰۰۳۵۳
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام امین عظیمی در آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه شهید قهرمان روستای چشمه قصابان حوزه شهید افضل ناحیه همدان که با حضور مسئولین و بسیجیان این پایگاه برگزار شد در جمع بسیجیان ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهارداشت: یکی از ویژگی‌ها و نام ایشان «مبارکه» است به معنای کسی که وجود او برای انسان، جامعه و همنوعانش برکت است.

وی با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) سراسر خیر، برکت و نورانیت است، افزود: همچنان که امام زمان(عج) فرمودند الگوی من در زندگی حضرت زهرا(س) است، ما هم می توانیم الگوی خود را حضرت زهرا(س) قرار دهیم.

کارشناس سیاسی گفت: اگر ما جایگاه و مقام حضرت زهرا(س) را درک کردیم در عرصه‌های مختلف و خدمت‌رسانی می‌توانیم در ابعاد فردی، اجتماعی و خانوادگی استفاده کنیم؛ گاهی مواقع نگاه ما نسبت به اهل بیت(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت زهرا(س) تک بعدی است، اما به واقع اینگونه نیست وقتی زندگی حضرت زینب(س) را نگاه می‌کنیم یک الگوی کامل در روابط فردی، اجتماعی، خانواده و دین خدای متعال است.

وی با بیان اینکه نقش اصلی حضرت زینب(س) پرستاری نیست، ابراز داشت: به واقع وجود حضرت زینب(س) وجودی است که ما باید از وجود او جهاد تبیین، جهاد روایتگری، آگاه‌سازی و بصیرت‌سازی بیاموزیم.

عظیمی ادامه داد: امروز اگر کربلا باقیمانده است، اگر راه و روشی که امام حسین(ع) دنبالش بود به ثمر نشسته یا نام امیرالمؤمنین (ع) را ما در جامعه داریم و توکل و توسل به ایشان و الگو قراردهی ایشان را در جامعه داریم، یک بعد آن به جهاد تبیینی که این دو بانوی بزرگوار داشتند، برمی‌گردد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه وقتی دشمن از تقابل نظامی ناامید می‌شود به دنبال تأثیرگذاری روی افکار مردم می‌رود، افزود: دشمنان در ۸ سال گذشته دنبال این بودند که افکار تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران را متحول کنند که با نفوذ فکری که در افکار آنها ایجاد شده بود چه تصمیم‌هایی گرفتند و چقدر برای جامعه ما سخت تمام شد.

وی اضافه کرد: امروز حربه دشمن این است که روی افکار مردم اثرگذار باشد و روایت‌ها را دگرگون کند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جای ظالم و مظلوم را عوض کند.

عظیمی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند حضرت زینب (س) نشان داد که یک زن چگونه می‌تواند در عالی‌ترین مقام اندیشه قرار بگیرد، گفت: خواهران گرانقدر ما باید این تبیین‌گری را داشته باشند تا بتوانیم جامعه را به سمتی حرکت دهیم که از طرف دشمن ضربه نخوریم.

وی گفت: هر جامعه و مجموعه‌ای اگر می‌خواهد رشد کند، تعالی‌بخش و در میان مردم اثرگذار باشد به تعبیر پیامبر مکرم اسلام(ص) باید دو ویژگی داشته باشد، امروز دشمنان ما محکم ایستادند که به انقلاب ضربه بزنند و ما هم باید مقابل آنها محکم بایستیم و نگذاریم آنها ضربه بزنند و افکار ما را تغییر دهند که با تعاون و همکاری می‌توان این کار را انجام داد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: مجموعه خواهران و برادران در روستا باید یک الگوی همکاری بسیار خوب در سطح عالی باشند اگر این همکاری‌ها باشد برکت‌ها از میان شما نمی‌رود، برای اینکه رشد کنیم و برکت‌های ما از بین نرود، مسئولیت اجتماعی داشته و امر به معروف و نهی از منکر کنیم چراکه همه ما نسبت به برادران و خواهران دینی خود و نسبت به مجموعه یک مسئولیت اجتماعی داریم.

وی بیان کرد: مسئولیت اجتماعی همه ما در مرحله اول این است که نسبت به برادران و خواهران دینی خود در چند بعد توجه داشته باشیم، بُعد اول در بحث مناسک و مباحث اسلامی است که امروز متأسفانه در روستاهای ما بحث استفاده از ماهواره چند برابر شهر شده است.

عظیمی افزود: این مهم است که در روستا در میان خانواده‌ها و دوستانی که هستند سعی کنیم نسبت به مضرات ماهواره و مباحثی که وجود دارد، افراد را آگاه کنیم.

وی با تأکید بر پاسخگویی به شبهات موجود در جامعه یادآور شد: باید از کسانی که آگاهی دارند برای این مهم استفاده کنیم و مطلب را به سرمنزل مقصود برسانیم.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: ما باید در عرصه مدیریت به خصوص شورای پایگاه، تابعیت و ولایت‌پذیری را داشته باشیم تا به اهداف خود برسیم.

امروز حربه دشمن اثرگذاری روی افکار مردم است

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار