نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب انسجام ارزشی و فرهنگی جامعه می شود

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه جامعه را به سمت انسجام و هم گرایی ارزشی و فرهنگی سوق دهند تا جامعه از خطر گسیختگی فرهنگی مصون بماند.
کد خبر: ۹۴۰۰۱۷۸
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین گرامیداشت 27 دی؛ روز حوزه و دانشگاه در تالار وحدت تبریز، وحدت حوزه و دانشگاه را عمیق ترین و پایدارترین وحدت برشمرد.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان اندیشه در حوزه و دانشگاه باید همسو و هم جهت با یکدیگر حرکت کنند ، گفت: با این وحدت جامعه را به سمت انسجام و هم گرایی ارزشی و فرهنگی سوق دهند تا جامعه ازخطر گسیختگی فرهنگی مصون بماند.

حجت الاسلام هاشم خاطرنشان کرد: گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه گفتمان مبارکی است که روحی جدید در کالبد دو نهاد علمی کشور دمید تا این دو ظرفیت عظیمی که وظیفه تولید نرم افزارهای مورد نیاز کشور و تربیت نیروی انسانی را برعهده دارند بتوانند با هم افزایی ظرفیت های خود را ارتقا دهند.

سرپرست دانشگاه تبریز هم گفت: لازمه وحدت حوزه و دانشگاه بر همگان روشن است و کلید موفقیت و رمز پیروزی تمامی نهضت های آزادی بخش در گرو همین وحدت بوده است.
نصرالله زاده با اشاره به اینکه باید تعمیق باورهای دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را اولویت خود قرار دهیم افزود: ما دشمن مشترکی داریم که سعی دارد این دو بخش را از هم جدا کند اما باید هوشیار باشیم تا توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

حجت الاسلام روشن تن مدیر حوزه های علمیه استان نیز با تاکید بر اینکه وحدت باید هم در اندیشه و هم در رفتار باشد خاطرنشان کرد: اگر حوزه و دانشگاه باهم قدم بردارند می توانند ستونهای هدایت و وحدانیت را با هم بسازند و این هدف مورد نظر امام راحل، دست یافتنی است.

احمدی؛ دبیر علمی همایش وحدت حوزه و دانشگاه هم گفت: این همایش را در راستای نگاه به آینده و فرصت ها و چالش ها در محورهای شش گانه حوزه و دانشگاه و جامعه اسلامی- حوزه و دانشگاه و نظام انقلابی - حوزه و دانشگاه واقتصاد مقاومتی _ حوزه و دانشگاه و فرهنگ و سبک زندگی - حوزه و دانشگاه وعلم و دین _ حوزه و دانشگاه و مهندسی تمدن نوین اسلامی برگزار می شود.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار