خبرهای داغ:
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی:

دو عنصر تولید فکر و پرورش انسان زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی هستند

منتظری گفت: در انديشه مقام‌معظم رهبری دو عنصر تولید فکر و پرورش انسان زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی هستند و در تحقق این دو مؤلفه بین آقایان و خانوم ها تفاوتی نیست.
کد خبر: ۹۴۰۰۱۳۵
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸

دو عنصر تولید فکر و پرورش انسان زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ دکتر غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در اولین همایش ملی" نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم" که در دانشگاه فرهنگیان شهرستان گرگان برگزار شد عنوان کرد: غایت فرهنگ‌ رشد، بالندگی و کمال است اگر سرچشمه اش زلال باشد چرا که فرهنگ‌هویت بخش است و هیچ‌جامعه ای وجود ندارد که عاری از فرهنگ باشد اما جوامعی وجود دارند که فاقد تمدن هستند.

وی افزود: در انديشه مقام‌معظم رهبری آنچه زمینه ساز شکل گیری تمدن است دو عنصر تولید فکر و پرورش انسان است که در تحقق این دو مولفه بین آقایان و خانوم ها تفاوتی نیست و هریک به سهم خویش میتوانند در شکل تمدن موثر باشند اما در حوزه پرورش استان بی شک نقش بانوان با تکیه بر محور خانواده بیشتر است.

منتظری ادامه داد: در تمدن اسلامی این شاهد را آشکار می‌شود دید که در سنگ بنای تمدن اسلامی بانوان گوی سبقت را بر مردان ربودند.

این مقام مسئول گفت: حضرت خدیجه این بانوی عالمه پس از پذیرش دین از تمامی امکانات و سرمایه های مادی و معنوی خود برای گسترش اسلام سود جست .

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: با شکل گیری انقلاب اسلامی فرهنگ استمرار یافت و در گام اول بانوان نقش های بی بدیل خویش را در شکل گیری تمدن نوین ایفا کردند.

وی به نقش بانوان در دوران جنگ اشاره کرد و بیان کرد: بانوان در دوره ی دفاع مقدس مشوق فرزند و همسر خویش بودند و در پشتیبانی جبهه جنگ نقش اول را به خویش اختصاص دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها