نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

گفتمان‌سازی فرهنگ مهدویت نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاهی و حوزه‌های علميه است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: گفتمان‌سازی فرهنگ مهدویت نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاهی و حوزه‌های علميه کشور است.
کد خبر: ۹۳۹۹۸۶۲
|
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در نشست سیاستگذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان مرکزی گفت: راهبرد فعالیت های مهدوی، گسترش و ترویج فرهنگ مهدویت و نظارت بر فعالیت های مهدوی ، هدفمند و هماهنگ نمودن فعالیت های فرهنگی، صیانت از فرهنگ مهدوی در برابر افراد و افکار انحرافی از ضرورت های مهم امروز جامعه است که شورای سیاست گذاری ، پشتیباتی و هماهنگی فعالیت های مهدوی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: مسئله مهدویت هم باید از بعد تئوری و اعتقادی و هم کاربردی و عملی به آن پرداخته شود و لذا پرداختن به بعد علمی و عملی مهدویت یک ضرورت مهم است چراکه متاسفانه جامعه ما با جامعه مهدوی فاصله زیادی دارد و باید این فاصله جبران شود.

وی ادامه داد: گفتمان‌سازی فرهنگ مهدویت نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاهی و حوزه‌های علميه کشور است. 

امام جمعه اراک بیان کرد: موضوع مهدویت باید به جریان مهم گفتمانی در بالاترین سطوح علمی تبدیل شود تا بتوان با همكاری حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها گفتمان مشتركی در این زمینه ایجاد شود كه پاسخگوی سوالات مطرح شده نسل جوان باشد. 

وی یادآور شد: فراگیر شدن شور وشوق انتظار در جامعه ما وگرایش گروههاى مختلف اجتماعى به ویژه اقشار فرهیخته وتحصیل کرده به مباحث مهدوى، ضرورت پرداختن عالمانه ومتناسب با خواست ونیاز گروه ها واقشار مختلف اجتماعى به این مباحث را دو چندان ساخته و اقشار فرهیخته به خصوص اساتید دانشگاه، طلاب، روحانیون و حوزه‌هاي علميه را سنگین می‌کند. 

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: مبلغان فرهنگ مهدوى وظیفه دارند با گشودن زوایاى جدید در طرح مباحث مهدوى وپرداختن به موضوعات مختلف اجتماعى از منظر فرهنگ انتظار، ارائه این گونه مطالب ومباحث را هم از نظر محتوا وهم از نظر قالب دچار تحول سازند. 

وی افزود: بدون شک هرگونه فعالیتى که با هدف ترویج معارف اهل بیت(ع)، گسترش فرهنگ امامت وولایت در جامعه وتعمیق عشق وارادت مردم به خاندان رسالت صورت گیرد مورد رضایت حضرت حق بوده وموجب نزول خیرات وبرکات در زندگى انسان مى شود و باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: برخورد قاطعانه با فساد در لایه‌های مدیریتی کشور یک ضرورت مهم است و عدالت‌محوری و پاکدستی در مدیریت جامعه اسلامی از موازین دین مبین اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) است و باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف‌گرایی، افزایش بهره‌وری و مشارکت همگانی در توسعه پایدار و همه جانبه کشور هم وظیفه عمومی آحاد مردم و مسئولان است کهدباید مورد توجه قرار گیرد. 

در این آئین احکام اعضای شورای سیاست‌گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان مرکزی صادر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها