معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان:

ترویج فرهنگ کتابخوانی باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود/ خبرنگاران در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه قلم بزنند

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود و رسانه ها در این زمینه کمک حال باشند.
کد خبر: ۹۳۹۹۸۶۰
|
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی پارسا در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به لزوم تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه، اظهار کرد: توجه به مقوله کتابخوانی موجب ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و  بالا رفتن سطح سواد و دانش عمومی می شود.

وی با اشاره به محسنات ارزشمند کتابخوانی، افزود: کتاب بهترین دوست انسان بوده و ارامش دهنده روح و روان است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات اسلامی سپاه قدس گیلان از آمادگی سپاه قدس برای همکاری با نهاد کتابخانه ها در راستای هم پوشانی فعالیت های فرهنگی و تقویت فرهنگ کتابخوانی خبر داد و بیان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی در کنار سپاه قدس گیلان می توانند اقدامات موثری در راستای تقویت فعالیت های فرهنگی در استان انجام دهند.

پارسا، تعالی اجتماعی بشر را در گِروِ توجه به کتاب و کتابخوانی برشمرد و تصریح کرد: جامعه ای به تعالی می رسد که در آن فرهنگ کتابخوانی رواج داشته و سطح مطالعه افراد بالا باشد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود، اضافه کرد: متولیان فرهنگی می بایست زیرساخت های لازم را برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی فراهم کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به نقش اثرگذار رسانه در بالا بردن فرهنگ عمومی و اجتماعی در جامعه، گفت: رسانه ها در همه امور پیش قراول فرهنگ سازی هستند و می بایست در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی قلم بزنند.

پارسا به برگزاری چندین دوره مسابقه کتابخوانی با موضوعات مختلف توسط بسیج رسانه استان گیلان، از این قبیل اقدامات را در راستای ترغیب کتابخوانی موثر دانست و بیان کرد: بسیج رسانه استان گیلان چهار دوره مسابقه کتابخوانی در سال گذشته برگزار کرد که بیش از هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند و حتی در یکی از این دوره ها از 21 استان کشور شرکت کننده داشتیم و در سال جاری نیز یک مسابقه کتابخوانی نیز برگزار کردیم که ۲۰۹ نفر از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در آن شرکت کردند.

وی با تاکید به بهره گیری از ظرفیت اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، افزود: نهاد کتابخانه های عمومی گیلان می تواند از ظرفیت اصحاب رسانه و خبرنگاران در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی بهره گیرد.

نگاه حمایتی سپاه در حوزه کتابخوانی کم نظیر بوده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان هم در این دیدار با اشاره به حمایت های ارزشمند سپاه در ایام کرونا، اظهار کرد: نگاه حمایتی سپاه قدس گیلان در سخت ترین شرایط دست ما را گرفته است و خدمات این نهاد انقلابی در راستای ترویج کتابخوانی درخشان بوده است.

پریسا کرمی با اشاره به بهره برداری از بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشوردر رشت، گفت: در صورت تکمیل نهایی و بهره‌برداری کامل کتابخانه مرکزی رشت عموم مردم از خدمات ویژه ای که در این مجموعه بزرگ فرهنگی ارائه خواهد شد، بهره مند می شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار