امام جمعه ملکان:

پرستاران طی دوران کرونا بار دیگر ایثار را معنی کردند

تبریز- امام جمعه ملکان گفت: پرستاران طی دوران شیوع کرونا با الگوگیری از حضرت زینب (س)، ایثارگری و فداکاری را بار دیگر معنا کردند.
کد خبر: ۹۳۹۸۸۹۷
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حافظ زمانی در جمع مردم ملکان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: پرستاران طی این مدت در کنار سایر کارکنان بخش درمان و برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ دهها شهید تقدیم کرده‌اند و به طور شبانه‌روزی برای حفظ سلامت مردم دست به فدارکاری زده‌اند.

وی از حضرت زینب (س) به عنوان الگوی بزرگ بانوان ایران و کشورهای اسلامی به ویژه پرستاران یاد کرد و افزود: زنان ایران اسلامی در برهه‌های مختلف همواره خوش درخشیده‌اند تا جایی که در طول هشت سال دفاع مقدس نیز فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

حجت الاسلام زمانی به تقوای زن ایرانی اشاره و اضافه کرد: حضرت زینب(س) نیز در اثر نور تقوی و ایمان وجودش به این جایگاه و عظمت دست یافت و در تبیین و جهانی شدن قیام امام حسین (ع) نقش بزرگی ایفا کرد.

خطیب جمعه ملکان با بیان اینکه زینب کبری(س) با رشادت، شجاعت و ایثارگری خود، در صحنه بودن بانوان را در تاریخ ثبت کرده، خاطرنشان کرد: پرستاران کشور ما نیز همواره و به خصوص در دوران مقابله با بیماری کرونا توانستند به خوبی در میدان صیانت از سلامت جامعه حاضر شوند و نقش ایفا کنند.

حجت الاسلام زمانی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سالروز شورای انقلاب فرهنگی، فرهنگ را اساسی‌ترین و تاثیرگذارترین مسئله کشور دانست و افزود: فرهنگ در حقیقت هویت و استقلال یک کشور بوده و همانطوری که رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند: «مسئله فرهنگ مهمتر از مسئله اقتصادی کشور است».

وی تاکید کرد: فرهنگ جامعه ما به منظور جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی باید به سمت فرهنگ اسلامی و تغییرات مدنظر رهبری هدایت شود.

خطیب جمعه ملکان در ادامه حقوق بشر ادعایی آمریکا و کشورهای غرب را دروغین و کذب دانست و ادامه داد: برای این مدعیان دورغین، رفتار بی‌رحمانه با انسانها و آزار و اذیت سایر کشورها مغایر حقوق بشر نیست ولی برخورد با افراد مفسد و قاچاقچی در ایران ضدحقوق بشر تلقی می‌گردد.

وی در خصوص مذاکره‌های وین نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مذاکره‌های قبلی به تمام تعهدات خود عمل کرده ولی هیچ یک از طرفین به تعهدات خود عمل نکردند و لذا رفع تحریم‌های ظالمانه و مغایر برجام، دادن تضمین‌های لازم و راستی آزمایی طرفین، سه مطالبه ملت ایران از مذاکره‌کنندگان در این دوره است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار