خبرهای داغ:

دوره طرح تعالی ناحیه ویژه اعضای شورای حوزه ۱۱ حضرت رقیه و نمایندگی حوزه و فرماندهان و اعضای نمایندگی پایگاه های

حجت الاسلام حاج آقای عرب مسئول محترم نمایندگی ناحیه امام صادق علیه السلام درباره ولایت فقیه و صیانت بسیجیان باید ها و نباید ها سخنرانی کردند.
کد خبر: ۹۳۹۸۶۹۶
|
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ناحیه امام صادق علیه السلام دوره طرح تعالی ناحیه ویژه اعضای شورای حوزه ۱۱ حضرت رقیه و نمایندگی حوزه و فرماندهان و اعضای نمایندگی پایگاه های این حوزه برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام حاج آقای عرب مسئول محترم نمایندگی ناحیه امام صادق علیه السلام درباره ولایت فقیه و صیانت بسیجیان باید ها و نباید ها سخنرانی کردند .

در این جلسه ابتدا درباره آیه اطیعوالله و اطیعوالرسول به نقش ولایت فقیه پرداختند. ایشان گفتند: بحث ولایت فقیه از سال ۵۷ مطرح شد در حالی که مقام معظم از سال ۵۳ در سخنرانی هایشان درباره ولایت و نقش ولایتمداری صحبت کردند که به کسی ولایتمداری گفته می‌شود که تلاشش تلاش رهبری باشد ؛فقه را قبول داشته باشد و دوستی او دوستی رهبری باشند(تولی) و دشمنی او دشمنی رهبری باشد(تبری).

ایشان همچنین گفتند ولایت به دو صورت تکوینی که تصرف همه موجودات در احاطه خداوند هست می باشد. و ولایت تشریعی که پیامبران طبق شرع و آنچه که خدا تعیین فرموده تربیت راهنمایی می‌کند که هر کدام از این ولایت ها یا بالعرض که خداوند به أنها داده و یا این ولایتها بالذات می باشد که در وجود ائمه و معصومین نهادینه شده که در روز عید غدیر طبق فرمایش پروردگار پیامبر باید به مولا امیرالمومنین علی علیه السلام ابلاغ می کرد و سپس به بقیه ائمه و بعد از آن در زمان غیبت حضرت حجت علیه السلام به ولی فقیه واگذار شده که کاری به خودش ندارد بلکه فقه آن هست که ولایت دارد و با ابزار شرع مردم را هدایت می‌کند.

در ادامه صحبت‌هایشان اشاره‌ای هم به آشنایی نسبت به سیره انبیا و دلیل عقلی و اثبات ولایت فقیه از قاعده لطف نیز داشتند.

ایشان همچنین گفتند هر کاری که مکلف کند که به خدا نزدیک شویم و از گناه دوری کنیم که این مسئولیت به عهده انبیا و ائمه که لطف خداوند هستند که از چاه تاریک و ظلمت ما را به نور می کشاند که این لطف خداوند است که همیشه در همه زمانهاو انسانها حتی چهارپایان نیز شامل آنها شده است تا جایی که ملائکه هم نمی توانند برسند . ولی فقیه هم لطف خداوند بوده که فقه آن باعث میشود انسانها به بیراهه نروند. ایشان همچنین به اصل تنزل تدریجی ولایت فقیه پرداختند. ولی فقیه هم مشابه اهل بیت و معصومین می باشد

که این اصل تنزل تدریجی در ولایت فقیه به این صورت می باشد که وقتی دسترسی به اصل که (اهل بیت هستند نداریم )نداریم سراغ بیشتر ین آگاهی به اهل بیت ولی فقیه می باشد مراجعه می‌کنیم .

ایشان در ادامه این همایش به دلیل نقلی ولایت فقیه پرداختند که طبق فراموشی امام صادق علیه السلام وقتی دوتا حاکم داریم سراغ حاکمی که حلال و حرام را بیشتر می شناسند و کسی که احکام ما اهل بیت را بهتر می فهمد به حکم آن حاکم راضی شوید. و اگر حکم ما را بدهد و حکم را قبول نکند حکم خدا را قبول نکرده و خدا را رد کرده و در نتیجه مشرک می شود.

همچنین شرایط و ویژگی‌های یک حاکم اسلامی را بیان کردند که :علم و فعالیت دینی داشته باشد ،قدرت مدیریتی و کاردانی ،امانتداری تقوا و سلیم النفس باشد،معامله به اسلام ، پیروی از احکام اسلامی ،امنیت سراسری برشمردند. همچنین وظایف متقابل ولی فقیه و مردم رانیز برشمردند. وظایفه ولی فقیه: اقامه واجبات ؛ نشر مبانی اسلامی ؛دفاع از مال و جان مردم؛ حفاظت از سرزمین ها ،جمع آوری مالیات و عمرانی و آبادانی مردم و اما وظایف مردم را چنین معرفی کردند خیرخواهی، اجابت دعوت و اطاعت ،بیعت و وفاداری با سختی ها و خوبی ها همچنین به دستاوردهای ولی فقیه نیز اشاره کردند: استقلال ،امنیت ،مبارزه با ظلم و استکبار و گسترش عدالت تا حدودی درجامعه.

درپایان سخنرانیشان نیز شاره ای به صیانت و جرائم اخلاقی بسیجیان نیز اشاره کردند که بایدها و نبایدهایی که باید بسیجیان به کار بگیرند: فساد اخلاقی ،دایر نمودن ارتباط با مراکز فساد و فحشا ،خرید و فروش و نگهداری محصولات سمعی بصری، تظاهر به روزه‌خواری ،اسراف و حیف و میل بیت المال، فحاشی و بددهنی تبلیغ فرقه های ضاله، اشتهاد به دروغگویی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار