مسئول‌کمیته‌خادمین‌شهدا استان‌سیستان‌وبلوچستان:

هدف خادمی شهدا تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است

زاهدان/حجت الاسلام «سید روح‌الله سجادی‌فر» در مراسم گردهمایی خادمین و زائرین راهیان‌نور در گلزارشهدای شهرستان زاهدان با اشاره به ماموریت‌های خادمین‌شهدا، گفت: هدف از خادمی شهدا، تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی میباشد.
کد خبر: ۹۳۹۷۳۳۴
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

به گزارش  خبرنگار بسیج از زاهدان، به نقل از جهادرسانه‌ای‌شهیدمحسن‌ذوالفقاری؛ مراسم گردهمایی خادمین و زائرین راهیان‌نور با حضور اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای شهرستان زاهدان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام «سید روح‌الله سجادی‌فر» مسئول کمیته خادمین شهدا استان سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه در هر شهرستان‌ تیم‌هایی تشکیل شده و خادمین‌شهدا به صورت تشکیلاتی در حال انجام ماموریت هستند، به شرح ماموریت‌های خادمین‌شهدا پرداخت.

سجادی‌فر بیان داشت: از جمله ماموریت‌های خادمین‌شهدا، حضور در گلزارها و یادمان‌های شهدا، حضور و خادمی در برنامه‌های راهیان‌نور، و اکرام و احترام به زائرین شهداست.

وی در ادامه گفت: خدمت رسانی به زوار حضرت سیدالشهداء(ع) در ایام اربعین حسینی و کمک به ستاد مردمی اربعین از دیگر ماموریت‌های خادمین شهدا میباشد.

حجت‌الاسلام سجادی‌فر با بیان اینکه، یکی از ماموریت‌های خادمین‌شهدا دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و خدمات‌رسانی به آنهاست، گفت: خادمین‌شهدا در مناطق و محل‌های مربوط به شهدا، به معرفی خانواده‌های معظم شهدا، کرامات، فضائل و راه شهید آن خانواده میپردازند.

وی خاطرنشان کرد: ماموریتی که هر کدام از خادمین‌شهدا دارند، برپایی یادواره‌های شهدا در کنار مجموعه‌های نیروهای مسلح و مردمی به صورت محله‌محور، شهرستان‌محور و استان‌محور میباشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در دوران کرونا خادمین‌شهدا حضور بسیار درخشنده‌ای بصورت تشکیلاتی داشتند، که میتوان به برخی از این برنامه‌ها، حضور در رزمایش کمک‌های مومنانه، روشنگری در حیطه کرونا و سبک زندگی اسلامی اشاره کرد.

سجادی‌فر در ادامه گفت: امروزه خادمین‌شهدا همچنان که این ماموریت‌ها را انجام می‌دهند، در حال دنبال کردن مسئله جهاد اقتصادی میباشند.

وی بیان داشت: در مسئله رفع دغدغه‌مندی معیشتی، خادمین‌شهدا به صورت مردمی و با اعتبارات خود، کالاهای اساسی را در بین مردم توزیع میکنند و تعاونی‌هایی را به صورت مردمی در استان ایجاد میکنند، که این امر موجب رضایت مردم شده است.

وی در ادامه گفت: سعی شده خادمی شهدا را با این دید یعنی رضایت مردمی، در میدان عمل دنبال کنیم و هدف از خادمی شهدا، تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی میباشد.

حجت الاسلام سجادی‌فر ضمن دعوت از خانواده‌ها اعم از شیعه و سنی جهت تربیت فرزندان به مدل تربیت خادمی شهدا، گفت: این مدل تربیتی است که از دل بسیج گرفته شده است، نگاه تربیتی‌ که مبتنی بر تفکر بسیج است، با محوریت شهدا، معلمی شهدا، رفتار، گفتار و سیره، فرزندان در ساختار خادمی شهدا تربیت میشوند.

وی بیان داشت: امروزه هرکسی در هر جایی خالصانه، برای انقلاب اسلامی و آبروی نظام، دفاع از ولایت فقیه و رفع مشکلات مردم، در هر حوزه‌ای به صورت جهادی خدمت کند به معنای واقعی خادم الشهداست.

همچنین ایشان در پایان، از زحمات خادمین‌شهدا خواهر و برادر در حوزه‌های مختلف تشکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار