خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد

تعالیم دینی بهترین سبک زندگی برای پیشرفت و نظم جهان

همدان-استاد حوزه و دانشگاه گفت: مکاتب ضددینی در جهان زندگی بشر را مختل ساخته در حالی که تعالیم دینی بهترین مدل و سبک زندگی را برای پیشرفت و نظم جهان به بشر ارائه داده است.
کد خبر: ۹۳۹۱۰۶۵
|
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسین افشاری در کلاس اخلاق کارکنان و سربازان تیپ انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به دیدگاه‌ها و مکاتب موجود در دنیا در زمینه فلسفه خلقت و زندگی اظهار کرد: در تمام دنیا چهار مکتب در زمینه فلسفه و علت خلق و حیات انسان وجود دارد

وی افزود: یکی از این مکاتب، مکتب لذت‌جویی است که بر اساس آن همه انسان‌ها باید صرفا به دنبال لذت‌جویی باشند و اساسی به عنوان اخلاق در این مکتب معنی ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه استفاده ابزاری از زنان در تمدن غرب را حاصل این نظریه دانست و گفت: این گفتمان جایگاه زن را تا حد ابزار لذت‌جویی مردان تنزل بخشیده است.

وی اظهار داشت: دومین مکتب، منفعت‌گرایی است و در این نظریه همه چیز انسان حول محور منفعت شخصی شکل می‌گیرد، حتی اگر این منفعت در ضرر رساندن و جنایت در حق همنوعان باشد.

افشاری سومین و چهارمین مکتب موجود در این زمینه را بی‌خیالی و پوچ‌گرایی دانست و بیان داشت: اینها معتقدند که در جهان هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد و همه چیز غیرواقعی است و انسان مثل یک حیوان بدون هیچگونه قید و بند آفریده شده و باید غریزی عمل کند.

وی گفت: اما مکتبی که در برابر این چهار نظریه ایستاد و آنها را دفع و باطل کرد مکتب اسلام بود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در مکتب اسلام هدف خلقت و زندگی بندگی ذات اقدس خدا است و هر قدر بشر به این هدف نزدیک‌تر شود به سعادت و کمال نزدیک شده است.

وی گفت: منظور از عبادت در دین اسلام نیز صرفاً اعمال عبادی نظیر نماز و روزه نیست بلکه تمام کارهایی که در مسیر سعادت انجام می‌گیرد عبادت شمرده شده است.

افشاری اظهار داشت: آنچه در دین اسلام مورد تأکید قرار گرفته قرار دادن همه امور در مسیر عبادت و بندگی و سعادت الهی است.

وی گفت: از بزرگ‌ترین خیریه‌ها در دین اسلام شغل فرد است که می‌تواند با نیت درست در مسیر عبودیت قرار گیرد و شخص را به کمال برساند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مکاتب ضددینی در جهان زندگی بشر را مختل ساخته در حالی که تعالیم دینی بهترین مدل و سبک زندگی را برای پیشرفت و نظم جهان به بشر ارائه داده است.

تعالیم دینی بهترین مدل زندگی برای پیشرفت و نظم جهان

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار