خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی در تمدن بشری است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: انس با کتاب شادی و طراوتی ذاتی را در خود دارد که روح را جلا و روان را پرورش می دهد و اسلام، دین اندیشه و معرفت و پرچمدار کتاب و کتابخوانی در تمدن بشری است.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۷۴
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم عصر روز گذشته در دیدار مدیرکل، کارکنان و کتابداران استان که به مناسبت گرامیداشت  هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد اظهار داشت: گسترش کتابخوانی ضرورتی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی پایگاه های اجتماعی برای رجوع اقشار مختلف جامعه هستند خواستار تشکیل گروه های مطالعاتی برای نقد و بررسی سیرهای مطالعاتی دوره های مختلف تاریخی و سیاسی ایران و جهان شد.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: کتاب به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و عموم مردم باید کتابخوانی و حضور در کتابخانه را نیازی پایان ناپذیر خودشان بداند و در این میان همه سازمان ها و برنامه ریزان فرهنگی وظیفه دارند برای ایجاد میل و انگیزه به کتاب خوانی و تسهیل شرایط دسترسی به کتاب به ویژه کتاب خوب در جامعه گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر نقش افزایش سرانه مطالعه در توسعه و رشد همه جانبه کشور بیان داشت: ایجاد و تحکیم بنیان های تمدن نوین اسلامی و پیشرفت و تحولی که مورد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است در سایه صعود همه افراد جامعه به قله کمال و ارزش های والای انسانی و اسلامی صورت خواهد گرفت و این تنها زمانی روی خواهد داد که علم و دانش و به تبع آن کتاب به عنوان ابزار بیان و انتقال آن، جایگاه واقعی خود را در جامعه بیابد.

حجت الاسلام آل‌هاشم در ادامه با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: علی رغم پیشرفت های دیجیتالی و گسترش روزافزون فضاهای مجازی هیچ چیز جای کتاب و انس با کتاب را نمی گیرد.

امام جمعه تبریز در ادامه با تقدیر از فعالیت کتابداران کتابخانه های عمومی استان در تولید محتوا در فضای مجازی و به ویژه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی  عنوان کرد: آن چه در مدیریت فضای مجازی به آن نیاز داریم تولید محتوای خوب برای اقشار مختلف جامعه جهت تبیین الگوی زندگی ایرانی اسلامی است که از این طریق بتوان در مقابل تهدیدات و نفوذ غربی ایستاد.

وی در پایان با بیان اینکه کتابخانه های عمومی پایگاه های اجتماعی برای رجوع اقشار مختلف جامعه هستند خواستار تشکیل گروه های مطالعاتی برای نقد و بررسی سیرهای مطالعاتی دوره های مختلف تاریخی و سیاسی ایران و جهان شد.

شهرام خدایی؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی در دوران  کرونا، فرایند واکسیناسیون کتابداران و بازگشایی کامل کتابخانه ها و برنامه های کتابخانه های عمومی استان برای هفته کتاب ارائه کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار