معاون علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه روح الله استان مرکزی:

جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری بسیج در استان مرکزی برگزار می‌شود

رحیمی گفت: هشتمین جشنواره تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری استان مرکزی در اواخر آذرماه در قالب های ایده، اختراع، مقاله، طرح پژوهشی، شرکت دانش بنیان، تولیدات فرهنگی، هنری، تولید محتوا، فیلم، کتاب، نشریه و سایر فعالیت های در این راستا برگزار می گردد.
کد خبر: ۹۳۸۹۴۰۸
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ «علی رحیمی» معاون علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه روح الله استان مرکزی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری بسیج اظهار کرد: هشتمین جشنواره تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری استان مرکزی در اواخر آذرماه در قالب های ایده، اختراع، مقاله، طرح پژوهشی، شرکت دانش بنیان، تولیدات فرهنگی، هنری، تولید محتوا، فیلم، کتاب، نشریه و سایر فعالیت های در این راستا برگزار می گردد. 
 
وی افزود: محورهای ارسال آثار به جشنواره چالش های استان مرکزی در حوزه های فنی و مهندسی، پزشکی، فناوری های نرم و صنایع خلاق، فرهنگی ، کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست است که در طی فراخوان انجام شده علاقمندان می توانند تا ۱۲ آذرماه جهت ارسال طرح ها، آثار و ایده ها اقدام کنند و شرکت برای اقشار مختلف مردمی آزاد است.
 
معاون علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه روح الله استان مرکزی گفت:  یکی از اهداف اصلی جشنواره علم و فناوری، تقدیر از مخترعان، مبتکران، پژوهشگران و  تلاشگران عرصه های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی که در  گسترش و توسعه علم و فناوری در حال فعالیت هستند نیز می باشد.
 
وی بیان کرد: همچنین تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری، هدایت گفتمان و فعالیتهای علمی و پژوهشی و به نمایش گذاشتن برخی از دستاوردهای علمی و فن‌آورآنه بسیجیان نیز می باشد.
 
رحیمی ادامه داد: لذا در جهت هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره تشکیل ۵ کمیته تخصصی و شورای علمی جشنواره با حضور مدیران اقشار دانشور بسیج و دبیرخانه جشنواره ذیل معاونت علمی و فن‌آوری سپاه استان نیز شکل گرفته است. 
 
وی اضافه کرد: به منظور بررسی تخصصی طرح ها و ایده ها، کمیته علمی و ارزیابی با حضور اساتید دانشگاه، شکل گرفته که وظیفه این کمیته بررسی، داوری و کارشناسی آثار و فهرست فعالیتهای علمی و پژوهشی نخبگان و اقشار مختلف بسیج خواهد شد.
 
معاون علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه در این جشنواره علمی، نخبگان و فرهیختگان اقشار مختلف بسیج از جامعه پزشکی، حقوقدانان، اساتید، فرهنگیان، دانش آموزی، ناحیه دانشجویی و مهندسین صنعت، کشاورزی، عمران، طلاب، فرهنگیان و ... شناسایی و مورد تقدیر و تجلیل قرار می گیرند، گفت: لازم به ذکر است در این راستا از تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان مرکزی از جمله دانشگاه اراک، دانشکاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه علمی و کاربردی، دانشگاه تفرش ، دانشگاه امیر کبیر ، دانشگاه صنعتی، دانشگاه فرهنگیان، سازمان فنی و حرفه ای، پارک علم و فن آوری، بنیاد ملی نخبگان، جهاد دانشگاهی در برگزاری جشنواره همکاری می کنند.
 
وی افزود: مقرر است علاوه بر نخبگان اقشار مختلف بسیج، از مخترعان و مبتکران برتر استان که در طول سال گذشته و امسال توانستند طرح های موفق و فعالیتهای  اثر بخشی را در حوزه علم و فناوری اجرا کنند نیز تقدیر شود.
 
رحیمی بیان کرد: ان شاء الله با اجرای هرساله این چنین جشنواره هایی تلاش می کنیم روح خودباوری را در جوانان بسیجی تقویت نمائیم و انگیزه و کوشش آنان را برای انجام طرح ها و برنامه های علمی و پژوهشی در داخل کشور مضاعف کنیم و بتوانیم پل ارتباطی بین مسئولان، مدیران صنایع با نخبگان و فعالان عرصه علم و پژوهش در استان را فراهم نماییم. 
 
وی تأکید کرد: معاونت علمی، پژوهشي و فن‌آوری سپاه روح الله تلاش می کند تا ضمن حمایت مادی و معنوی از طرح ها و پروژه های علمی، فرصتی را برای شناسایی و تجلیل از مخترعان و نخبگان به وجود آورد، این معاونت آمادگی دارد تا با مشارکت نهادها و سازمانها و همکاری فرهیختگان علمی گامی  موثر در جهت پیشرفت و توسعه استان و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بردارد.
 
معاون علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: به جهت بهره گیری و استفاده از ظرفیت ها و تجربیات ارزشمند ستاد کنگره شهدای استان این برنامه در ذیل برنامه های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی و به مناسب هفته گرامیداشت بسیج برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/ 
ارسال نظرات
آخرین اخبار