خبرهای داغ:
آیت الله شیخ مجید باقری:

تهذیب نفس رزدایل اخلاقی در جامعه را می خشکاند

تبریز- آیت الله شیخ مجید باقری بنابی مسئولیت پذیری فرد و تعهد در قبال خود و ذات اقدس الهی را از ثمرات مثبت تهذیب نفس و تربیت نفسانی انسان خواند که می تواند منشا آسیب‌ها و رذایل اخلاقی در جامعه را بخشکاند.
کد خبر: ۹۳۸۸۶۴۴
|
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله شیخ مجید باقری بنابی در دیدار با کارکنان سپاه بناب داشتن هویت اخلاقی تهذیب یافته و تربیت شده را یکی از امتیازات معنوی برای انسان دانست و گفت: توانایی های ذاتی و درونی افراد می‌تواند بر اثر تهذیب نفس به منصه ظهور برسد.
 
وی اهمیت وجدان بیدار و نفس اماره را تا آنجا دانست که ذات باری تعالی در قرآن به آن قسم یاد می‌خورد؛ موضوعی که حاکی از جایگاه خطیر این امر در هویت روحانی انسان است و این توانایی حاصل نمی گردد مگر اینکه انسان خود را ملزم به اتخاذ رژیم اخلاقی نماید تا بتواند بدین مرتبه از کرامات اخلاقی راه یابد.
 
 این استاد اخلاق مسئولیت پذیری فرد و تعهد در قبال خود و ذات اقدس الهی را یکی از ثمرات مثبت تهذیب نفس و تربیت نفسانی انسان خواند که می تواند منشاء آسیب‌ها و رذایل اخلاقی در جامعه را بخشکاند.
تهذیب نفس رزدایل اخلاقی در جامعه را می خشکاند
 
 در این دیدار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بناب به همراه جانشین سپاه به نمایندگی از طرف حجت الاسلام سرایی یک تابلوی زیبا مزین به عکس سردار سلیمانی و مقام معظم رهبری را همراه با لوح سپاس تقدیم حاج شیخ مجید باقری بنابی کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار