خبرهای داغ:

خیران آذربایجان‌شرقی ۲۲۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی تعهد کردند

تبریز- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود یک‌هزار و ۵۷ خیر مدرسه‌ساز در استان، گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان تعهد خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری است.
کد خبر: ۹۳۸۸۵۸۹
|
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، پیام صدقی در بیست و سومین جشنواره خیران مدرسه ساز استان، خیران مدرسه ساز را بازوان توانمند آموزش و پرورش در توسعه و تجهیز مدارس دانست وگفت: خیران همواره در امر مدرسه سازی پیشتاز بوده و ما را در این راستا یاری کرده اند.

وی افزود:مدرسه‌سازی را می‌توان یک تجارت معنوی بسیار پربرکت دانست؛ تجارتی که می‌تواند زندگی صد‌ها کودک را درسال‌های طولانی بهبود بخشد و در نهایت منجر به ساخت میهنی باصلابت‌تر و قدرتمندتر شود.

صدقی با اشاره به مشارکت خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی در طول سال‌های گذشته، گفت: در بیستمین دوره جشنواره خیران مدرسه ساز حدود ۸۰ میلیارد تومان میزان آورده خیران استان بود که این رقم در بیست و یکمین دوره به ۱۰۰میلیارد تومان رسید و در بیست و دومین دوره با جهش مواجه شد و به ۲۰۸ میلیارد تومان افزایش یافت و اکنون نیز این رقم به ۲۲۰ میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم تا پایان سال به ۳۰۰میلیارد توامان افزایش یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزو استان‌های پیشتاز در جذب مشارکت‌های مردمی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: ۱۳۴ پروژه با حدود ۵۱۰ کلاس درس در حال ساخت است که تعدادی از آن‌ها به طور کامل خیرساز بوده و برخی نیز با مشارکت دولت و خیران ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: ما از سال گذشته پروژه ناقصی نداریم و در سال جاری نیز درصدد تحویل به موقع پروژه‌ها هستیم.

صدقی در خصوص میزان اعتباراتی که دولت برای نوسازی در نظر گرفته است، گفت: سال گذشته میزان اعتبارات ما ۸۰ میلیارد تومان بود که امسال این رقم به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در رابطه با نهضت مدرسه سازی در شهرستان ها‌ی استان هم گفت: شهرستان‌های ملکان، عجب شیر و شبستر در خصوص مدرسه سازی پیشتاز هستند و میزان مشارکت‌های خیران در این شهرستان‌ها بیشتر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امسال اولین جشنواره خیران خارج از کشور به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد که در این رویداد از سردیس حاج کریم مردانی آذر به عنوان خیر بزرگ ملی هم رونمایی شد.

صدقی در پایان اظهارامیدواری کرد با مشارکت خیرین مدرسه ساز و دغدغه‌مند بتوانیم نقش خود را در این راه سخت، اما شیرین ایفا کنیم و زمینه اعتلای فرزندان این سرزمین را فراهم آوریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار