خبرهای داغ:
گزارشی از نشست سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان با مسئولان شورای شهر اصفهان؛

شورای مشورتی فقهی مدیریت شهری تشکیل می شود

مقابله قاطع با پدیده دلالیسیم در شهرداری، تشکیل شورای مشورتی فقهی مدیریت شهری و ترمیم اعتماد مردم از مهمترین موضوعات نشست صاحب نظران حوزوی با مسئولان شوری شهر اصفهان بود.
کد خبر: ۹۳۸۸۲۳۳
|
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمعی از اعضای سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان، شامگاه جمعه در نشستی با رئیس، نایب رئیس و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی اصفهان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون همکاری مشترک و راهکارهای موفقیت مدیریت شهری در تحقق اهداف پرداختند.

در ابتدای این نشست، برخی از روحانیون سؤالات پیرامون بعضی از سیاست گذاری شورای اسلامی دوره ششم شهر اصفهان را مطرح کردند.

محمد نور صالحی، رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به روند انتخاب شهردار اصفهان و دغدغه شورای شهر، گفت: طبق برنامه و اعلام عمومی علی قاسم زاده، شهردار منتخب اصفهان، ایجاد شهر اسلامی تا حد ممکن ازاهداف اصلی است.

وی بیان کرد: بهره‌مندی از  نظرات روحانیون خاصه ائمه جماعات شهر در راستای بهبود اوضاع شهری از سیاستگذاری ترسیم شده در برنامه های مدیریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان مختصری از اتفاقات اخیر در بدنه مدیریت شهری و توضیح وضعیت تحویل گرفته شده شهر اصفهان از مدیریت قبلی، گفت: برای مردم این مهم است که طرح شفافیت سازی و مبارزه با فساد که در صدر آن مبارزه با دلالیسیم است، در شهرداری تحقق یابد تا اعتماد مردم در این زمینه نسبت به شهرداری ترمیم یابد.

مهروری پور: شورای مشورتی فقهی تشکیل می شود

حجت الاسلام منوچهر مهروری پور، رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهراصفهان هم در این جلسه عنوان کرد: ابتدایی ترین تعامل با روحانیون از انتخاب شهردار آغاز شد و سپس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با مشارکت سه نفر از اعضای شورای اسلامی  که در گذشته طلبه دارالحکمه حوزه بودند، تشکیل شد.

وی بیان کرد: شفاف سازی اولین هدف و سیاست ما تعریف شد، لذا سلسله جلساتی از سوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهراصفهان با ارگانها برگزار می‌کنیم که تعاملات جدی با حوزه علمیه اصفهان از تصمیمات گرفته شده در پی این جلسات بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: گرفتن نظرات حوزوی سرلوحه کار ما است. استمرار ارتباط با علما اعم از ائمه جمعه و جماعات و نخبگان حوزوی را برای خود ضرورت می دانیم.

وی با اشاره به اینکه دفتر تعاملات فی مابین حوزه علمیه و مدیریت شهری به زودی ایجاد می شود، اظهار کرد: درصدیم یک شورای مشورتی فقهی برای تطبیق قوانین و مصوبات شورای شهر تشکیل شود.

حجت الاسلام مهروی پور، محور فعالیت های خود را در شورای ششم و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهراصفهان خانواده قرار داده ایم.

قربانی: پدیده دلالیسیم در شهرداری بیداد می کند

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان هم اظهار کرد: قطعا یکی از ویژگی هایی که این شورا، بحث دین گرایی است.

وی افزود: شهر به لحاظ فرهنگی آسیب های فراوانی دارد و در شهرداری پدیده دلالیسیم آشکارا بیداد می کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروزه بدهکاری شدیدی در شهرداری اصفهان هست که میراث دوره مدیریت قبلی برای ما بوده، گفت: طبق آخرین اعلام نزدیک به ۷هزار میلیارد تومان میزان بدهی است.

وی اظهار کرد: به همت اعضای شورای اسلامی دوره ششم، به یک بخش هایی ورود کرده ایم که در دوره قبلی شهرداری کلا رها شده بود، حقیقتا بار سنگینی بر دوش مدیریت شهری است.

قربانی خاطرنشان کرد: هدایت، راهنمایی و کمک روحانیون مستلزم موفقیت پیمودن این راه توسط مدیریت شهری است، لذا دست استمداد به سمت حوزه علمیه و صاحب نظران حوزه دراز می کنیم تا هدف شهر اسلامی و دینی شدن مصوبات محقق شود.

پدیده دلاّلیسیم در شهرداری اصفهان  بیداد می کند | شورای مشورتی فقهی مدیریت شهری تشکیل می شود | اعتماد مردم ترمیم می شود

ارسال نظرات
آخرین اخبار