خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان خبر داد

اجرای ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در تویسرکان

تویسرکان-فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در شهرستان تویسرکان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۶۰۶۳
|
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

سرهنگ کامران کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در تویسرکان، ضمن تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: دانش‌آموزان بسیجی، این مجاهدان فی سبیل الله با حرکت جهادی خود حماسه‌ای به بلندای قله‌های سربه فلک کشیده آفریدند و با روحی به وسعت آسمان بیکران و همتی به استواری کوه در برابر تجاوز زورگویان ایستادند.

وی ادامه داد: این نوجوانان سن و سال کمی داشتند اما با رشادت‌های خود درس آزادگی و شهادت‌طلبی را به دیگر دانش‌آموزان آموختند که شهادت و دفاع از کشور سن و سال نمی‌شناسد و باید در راه اعتلای کشور و نظام اسلامی از جان خود هم گذشت.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با اشاره به از خود گذشتگی «حسین فهمیده» در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: آن‌ روز «فهمیده‌»ها و «بالازاده‌»ها بودند و امروز نیز از همان نسل، «حججی»هایی هستند که با لبیک به فرمان رهبر حکیم و ولایت‌پذیریشان در عرصه دفاع از حرم حضور پیدا می‌کنند و همان حماسه‌ها را دوباره رقم می‌زنند.

وی افزود: حرکت شهدای دانش‌آموزی که به امام زمانشان یعنی خمینی کبیر (ره) لبیک گفتند باعث شد روحیه جهادطلبی و دشمن‌ستیزی و دفاع از میهن پررنگ‌تر شود به گونه‌ای که امروز دانش‌آموزانی هستند که با حضور در مناطق جنگی، چنان مناجات‌های عاشقانه‌ای را می‌خوانند که انگار از جنس این کره خاکی نیستند.

کریمی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته بسیج دانش‌آموزی افزود: در این هفته که از ۸ آبان شروع و به ۱۳ آبان ختم می‌شود، بیش از ۱۰۰ برنامه توسط بسیج دانش‌ آموزی برادر و خواهر در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته دیدار با امام جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، یادواره بیش از ۹۰ شهید دانش‌آموز شهرستان و اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی و علمی در سطح مدارس است.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور افزود: از برنامه‌های این هفته اعزام یادگاران هشت سال دفاع مقدس در سطح مدارس و روایتگری است.

وی تاکید کرد: حضور آزادگان و ایثارگران در مدارس باعث می‌شود که یک فرهنگ‌سازی بین اقشار نوجوان اتفاق بیافتد و این اتفاق فرخنده باعث ایجاد بستر ولایت‌پذیری و روحیه جهادگری و شهادت طلبی خواهد بود و این جوانان و دانش آموزان امروز همان آینده‌سازان کشور خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار