خبرهای داغ:

خوش خلقی یکی از رفتارهای پسندیده در اسلام است

سرگروه حلقه شهید همت در شهرستان سرخه گفت: دین اسلام همواره پیروان خود را به نرم خویی و ملایمت در گفتار و رفتار فراخوانده و از درشتی و تند خویی بازداشته است.
کد خبر: ۹۳۸۴۶۹۷
|
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با هفته وحدت حلقه شهید همت پایگاه امام خامنه ای (مدظله) سرخه با محوریت اخلاق و حسن خلق با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین یونس براتی سرگروه این حلقه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین یونس براتی در جمع بسیجیان اظهار کرد: دین اسلام همواره پیروان خود را به نرم خویی و ملایمت در گفتار و رفتار فراخوانده و از درشتی و تند خویی بازداشته است.

او افزود: از آن روی خدای مهربان پیامبران و سفیران خود را از میان انسان های عطوف و خوش اخلاق برگزیده تا بهتر و آسان تر در قلب ها نفوذ کنند و آنان را به سوی حق شناسی و حق پرستی دعوت نمایند.

سرگروه حلقه شهید همت بیان داشت: در فرهنگ دینى ما، نسبت به سلام کردن، مصافحه و تبسم، احترام، محبت و ابراز علاقه قلبى سفارش و اهتمام فراوان شده است.

براتی عنوان کرد: یکی دیگر از عوامل خوش اخلاقی، داشتن روحیه شوخی و مزاح است. به عبارت دیگر جدی بودن زیاد سبب سرد شدن روابط می شود، بنابراین گاهی هم شوخی و مزاح لازم است. ولی باید توجه داشت که شوخی کردن رفتار بسیار ظریفی است که اگر مناسب نباشد تأثیر معکوس می دهد.

او خاطرنشان کرد: آیات و روایات، انسان پیروز را کسی می‌داند که بر نفس خویش غلبه کرده و خلق بد خویش را به نیک خلقی تبدیل کرده و حسن خلق را در خود ملکه و شاکله کرده باشد. از همین رو حسن خلق به عنوان یکی از برترین فضایل اخلاقی انسان معرفی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها