خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند:

بیشترین آسیب‌پذیری نسل جوان ما در فضای مجازی است

نهاوند-فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: بیشترین آسیب‌پذیری نسل جوان ما در فضای مجازی است، گرچه فضای مجازی دارای فرصت‌های علمی و ارتباط‌های اجتماعی نیز هست.
کد خبر: ۹۳۸۲۰۹۳
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی مختاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: بیشترین آسیب‌پذیری نسل جوان ما در فضای مجازی است، گرچه فضای مجازی دارای فرصت‌های علمی و ارتباط‌های اجتماعی نیز هست اما استفاده بی‌رویه دانش‌آموزان و جوانان از فضای مجازی منجر به انزوا و تهدید برای خانواده‌ها شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های متولی فرهنگ باید در این زمینه آسیب‌شناسی و تدابیر لازم را بیندیشند و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به آغاز ماه ربیع الاول و شروع جشن‌ها اظهار داشت:  باید تدبیری برای شروع کار ارکست‌ها داشته باشیم و ساعت‌های مشخصی برای این کار وجود داشته باشد تا مزاحمتی برای مردم درست نشود.

وی افزود: مساجد ما از زمان آمدن شروع کرونا خلوت شده‌اند که ما از مدیران ادارات انتظار داریم که خودشان اول در نماز جماعت که در سطح شهر و ادارت برگزار می‌شود حضور داشته باشند تا افراد دیگر و مردم هم تشویق به اینکار شوند و حضور پررنگ‌تری در این زمینه داشته باشند.

*تبیین مسائل فرهنگی باید در دستور کار مدیران قرار گیرد

فرماندار نهاوند نیز در ادامه اظهار داشت: تبیین مسائل فرهنگی باید در دستور کار مدیران قرار گیرد و ضمن پرهیز از کلی‌گویی به عملیاتی کردن برنامه‌ها با تشکیل کمیته‌های مختلف تمرکز کنیم.

مراد ناصری اضافه کرد: مقوله فرهنگ بخشنامه پذیر نیست بلکه برنامه‌پذیر است بنابراین ضمن خودداری از سیاسی کردن مقوله فرهنگ در حل و فصل مشکلات جامعه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای انجام هر کاری باید فرهنگ‌سازی لازم در آن بخش صورت گیرد، گفت: تشکیل کمیته‌های تخصصی برای بررسی و پیگیری مشکلات و معضلات جامعه توسط دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط ضروری است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات