خبرهای داغ:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان همدان:

اولین گام برای جامعه‌پذیری فرد، سوادآموزی است

نهاوند-معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان همدان گفت: اولین گام برای جامعه پذیری افراد سوادآموزی است.
کد خبر: ۹۳۸۴۳۰۳
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد آقامحمدی در جلسه توانمندسازی آموزش‌دهندگان سوادآموزی نهاوند، ضمن تبریک هفته وحدت و کسب رتبه اول استان توسط اداره سوادآموزی نهاوند در شاخص‌های ارزیابی شده، اظهار داشت: اولین گام برای جامعه پذیری افراد سوادآموزی است.

وی سوادآموزی را کاری بسیار ارزشمند و در عین حال دشوار توصیف کرد و از آموزش‌دهندگان سوادآموزی خواست هیچ وقت در این مسیر خسته نشوند و تا باسوادی آخرین فرد بی‌سواد جامعه از پای نایستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: اهمیت سوادآموزی در جمهوری اسلامی ایران بر اساس متون دینی و فرمایشات بزرگان از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که در صدر اسلام بنا به دستور پیامبر اکرم(ص) آزادی اسرا را مشروط به باسواد کردن تعدادی از مسلمین می‌دانستند.

وی با تاکید بر امر مهارت‌آموزی در کلاس‌های سوادآموزی، اظهار داشت: ما باید در سوادآموزی به سمتی حرکت کنیم که سوادآموز ما از همه جنبه‌های مختلف آموزش ببیند و دانش مهارتی، اجتماعی، مالی و... کسب کند.

آقامحمدی تاکید کرد: با توجه به اهمیت بحث سوادآموزی، همه باید خود را موظف بدانند تا در این خصوص همکاری کنند و آموزش دهندگان نیز با ایجاد تنوع و جذبه در کلاس‌های خود، در راستای شناسایی و جذب حداکثری تلاش کنند.

*مهارت‌آموزی در کنار سوادآموزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است

مدیر آموزش وپرورش نهاوند نیز در ادامه بر اهمیت مهارت‌آموزی در کنار سوادآموزی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر در کنار سوادآموزی مهارت آموزی نیز مد نظر قرار گیرد، سوادآموز ما با استفاده از مهارتی که فرا گرفته است می تواند از نظر اقتصادی نیز به خانواده خود کمک کند.

محمدحسین دارایی با اشاره به این سخن امام راحل(ره) که می‌فرماید «سوادآموزی یک تکلیف دینی و شرعی است»، افزود: ما مصمم هستیم از تمام ظرفیت‌های موجود در آموزش وپرورش و همچنین ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌های شهرستان در راستای شناسایی، جذب، نگه‌داشت و همچنین آموزش مهارت به سوادآموزان استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به سخن منسوب به پیامبر (ص) که می‌فرمایند «از گهواره تا گور در طلب دانش باشید»، ادامه داد: هیچ وقت برای یادگرفتن و آموختن دیر نیست و به همان اندازه که آموزش در کودکی مهم است، در بزرگسالی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار