خبرهای داغ:

وضعیت سدهای استان در ابتدای سال آبی/ کاهش 70 درصدی آب سد زاینده رود!

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان وضعیت ذخیره سدهای استان را در ابتدای سال آبی جاری اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۸۲۰۷۹
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ احسان اله امینی در مورد میزان ذخیره سدهای استان اظهار کرد: حجم ذخیره سد زاینده رود اصفهان 202 میلیون متر مکعب و نسبت به بلند مدت با کاهش  70 درصدی روبه رو است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: حجم ذخیره سد گلپایگان 5.8 میلیون متر مکعب است و نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سد قره آقاچ سمیرم ذخیره 14 میلیون متر مکعبی دارد که در سال گذشته در این زمان ذخیره 16.8 داشته و نسبت به سال گذشته 17 درصد کاهش را نشان می دهد.

امینی در ادامه عنوان کرد: ذخیره سد حنا سمیرم 4.2 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته ذخیره این سد 12درصد کاهش داشته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه سد خمیران در مجاورت شهر تیران 1.6 میلیون متر مکعب ذخیره دارد، گفت: میزان ذخیره این سد در سال گذشته نیز حدود همین میزان بوده نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی ندارد و نسبت به بلند مدت با افزایش 40 درصدی رو به روست.

وی گفت: سد باغکل با 0.6 میلیون متر مکعب ذخیره، نسبت به سال گذشته که 2.3میلیون متر مکعب ذخیره داشته 73 درصد کاهش و نسبت به بلند مدت از 51درصد کاهش داشته است.

امینی خاطر نشان کرد: ذخیره آب در مخزن سدکمانه سمیرم2.3   میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ذخیره این سد 13درصد کاهش داشته است

ارسال نظرات
پر بیننده ها