فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

تبیین سبک زندگی و مدیرتی امام(ره) مهمترین هدف اردوهای هفت اقلیم/حضور 3500 نفر در اردوهای هفت اقلیم

سردار کریمی گفت:هویت دینی و انقلابی بر اساس مکتب اسلام ناب محمدی مهمترین ویژگی بارز اندیشه حضرت امام(ره) است و لذا امروز بازخوانی و تبیین مکتب امام خمینی(ره) یک رسالت مهم محسوب می شود.
کد خبر: ۹۳۸۱۱۱۱
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه «روح‌الله» استان مرکزی‌ ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار با جمعی از فعالین فرهنگی استان اظهار کرد: امام خمینی(ره) قطب نمای حرکت ملت های آزادی خواه و ضامن پیمودن مسیر صحیح انقلاب اسلامی است و لذا امروزه شناخت و آشنایی نسل جوان با سیره و اندیشه حضرت امام یک ضرورت محسوب می شود.

وی افزود: هویت دینی و انقلابی بر اساس مکتب اسلام ناب محمدی مهمترین ویژگی بارز اندیشه حضرت امام(ره) است و لذا امروز بازخوانی و تبیین مکتب امام خمینی(ره) یک رسالت مهم محسوب می شود که مقام معظم رهبری نیز به این مسئله تاکید دارند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: با توجه به برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی که یکی از محورهای آن تبیین سیره حضرت امام (ره) و نقش مدیریتی ایشان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود به اندیشه امام خمینی(ره) توجه ویژه ای شد و در واقع یکی از تفاوت های کنگره شهدای استان مرکزی با سایر کنگره ها پرداختن به سیره و نقش امام خمینی(ره) بود.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های در ذیل کنگره که امروز به یک دستاورد ماندگار تبدیل شده اردوهای علمی و فرهنگی هفت اقلیم است که هفت اقلیم برگرفته از هفت منطقه و اقلیم منتسب به بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران از ولادت تا وصال است که شرکت کنندگان در اردوها را کاملا با زندگی و سیره حضرت امام(ره) آشنا می کند.

کریمی ادامه داد: اقلیم ولادت و تربیت ، اقلیم علم و معرفت، اقلیم مبارزه و مجاهدت ، اقلیم تنهایی و غربت، اقلیم ایثار و استقامت ، اقلیم هجرت و اقلیم وصال و فراق اقلیم های مهم در حیات با برکت حضرت امام(ره) است که شرکت کنندگان در اردوهای هفت اقلیم با حضور در شهرستان های خمین، قم و تهران با سیره حضرت امام(ره) آشنا می شوند.

وی اضافه کرد: از ابتدای راه اندازی این اردوی علمی و فرهنگی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از استان مرکزی در این اردوها شرکت کردند و در راستای روایت صحیح مناطق و تبیین سیره حضرت امام(ره) راویان و کارشناسان برجسته ای تربیت شده اند و سعی داریم با ریشه کن شدن بیماری منحوس کرونا این اردوی تاثیرگذار را برای اقشار مختلف مردم و در نهایت برای سایر استان ها نیز برگزار کنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تبیین سبک زندگی حضرت امام(ره)، ارتقاء ، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ ظلم ستیزی و استکبارستیزی در میان جوانان، تبیین نقش و مدیریت حضرت امام در شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی های دفاع مقدس از سیاست های مهم راه اندازی اردوهای هفت اقلیم است.

وی افزود: همچنین در کنار اردوهای هفت اقلیم طرح شهید مجید ایزد پناه به عنوان دو واحد درسی برای دانشجویان در راستای شناخت دانشجویان با مفاخر ، اماکن مهم و تاریخی و بزرگان استان از جمله شهدای والامقام و کربلایی کاظم ساروقی در نظر گرفته شده که ۶۲ هزار دانشجو در این طرح هدف گذاری شده است.

کریمی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۶۰ عنوان کتاب به برکت کنگره شهدای استان مرکزی در موضوعات مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای سنین و اقشار مختلف جامعه و خصوصا کودکان و نوجوانان منتشر شد و ۱۷ جلد کتاب نیز در راستای تبیین اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تهیه شد که ۱۲ عنوان آن به چاپ رسبد و باقی آن در مرحله چاپ است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار