معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی:

مقبولیت اجتماعی پلیس از رویکردهای مهم نیروی انتظامی است

تبریز- معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت:افزایش احساس امنیت و ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم، آینده نگری، امیدآفرینی، مقبولیت اجتماعی پلیس از جمله رویکردهای مهم نیروی انتظامی هستند.
کد خبر: ۹۳۸۰۸۳۶
|
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، هاشم شعفی در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌‌های گرامیداشت هفته ناجا در استان، اظهار داشت: هفته نیروی انتطامی امسال به دلیل تقارن با ماه صفر، از روز ۱۷ تا ۲۳ مهر و با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» با برنامه‌های مختلف برگزار خواهد شد. برنامه‌های هفته نیروی انتظامی امسال به صورت کشوری بوده و همچون هفته‌ی دفاع مقدس و هفته بسیج، تمامی سازمان‌ها و نهادها مشارکت خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه امنیت فعلی کشور را مدیون تلاش نیروهای مسلح هستیم، توضیح داد: پلیس در دهه‌ اول انقلاب و در جنگ تحمیلی در قالب کمیته‌های انقلاب، تیپ قوامین، تیپ موسی بن‌جعفر(ع) و نیروهای شهربانی در قالب تیپ ایثار حاضر بودند و در دهه‌ی دوم نیز سیر تحولی خود را شروع کرده و بحث ادغام نیروها در قالب نیروی انتظامی انجام شد. پلیس بعد از ادغام و در دهه ۸۰ تا ۹۰ وارد موضوع جامعه محوری شده و در 10 سال اخیر نیز سیر هوشمندسازی را طی کرده است تا امنیت را در جامعه ایجاد کند.

به گفته سرهنگ شعفی، افزایش احساس امنیت و ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم، آینده نگری، امیدآفرینی، جلب مشارکت مردمی در تولید آرامش و افزایش مقبولیت اجتماعی پلیس از جمله رویکردهای مهم نیروی انتظامی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده انتظامی استان از برگزاری ۱۴۹ برنامه در هفته نیروی انتظامی در آذربایجان‌شرقی خبر داد و  اضافه کرد: ۲۶۳ برنامه نیز در سطح کشور برگزار خواهد شد که آغاز هفته از طریق برگزاری صبحگاه مشترک و پایان برنامه‌ها با سخنرانی فرماندهان انتظامی استان‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه همراه خواهد بود؛ البته در شهرهایی که امکان برگزاری نماز وجود داشته باشد.

ارسال نظرات