توزیع بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی در مراغه

تبریز- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی از محل درآمد موقوفات این شهرستان در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.
کد خبر: ۹۳۸۰۷۰۴
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مطهری افزود: در راستای حمایت از اقشار نیازمند، مساجد این شهرستان در مناسبت های مختلف با مشارکت هیات امنا و خیران نیک اندیش، هزاران بسته معیشتی بین خانواده های محروم توزیع می کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی و رزمایش همدلی در این شهرستان ادامه داد: طی امسال و در قالب این طرح فرهنگی و اجتماعی، علاوه بر حضور مبلغان بومی در مناطق مختلف شهری و روستایی و برگزاری ویژه برنامه های قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان، ۵۰۰ بسته معیشتی از محل نیات موقوفات تامین و بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

مطهری اضافه کرد: همچنین در قالب طرح جشن علوی در دهه امامت و ولایت امسال، در کنار برگزاری دعای عرفه و جشن غدیرخم در مساجد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، ۲۵۰۰ پرس غذای گرم و ۴۰۰ بسته معیشتی نیز بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

وی با اشاره به طرح مهر تحصیلی در این شهرستان گفت: در این طرح و در آستانه بازگشایی مدارس، ۱۷۲ بسته لوازم التحریر و کیف از محل نیات واقفان این شهرستان بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

رئیس اوقاف مراغه افزود: در ایام محرم و از اول محرم تا آخر ماه صفر نیز در آستان مقدس امامزادگان و مساجد این شهرستان طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در قالب برنامه های عزاداری، سینه زنی، سخنرانی و اطعام و احسان از محل موقوفات این شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح شمیم حسینی (ع) در ایام محرم و صفر در این شهرستان گفت: این طرح با رویکرد اجتماعی اجرا شده و در آن از ۵۰ هیئت مذهبی و حسینی حمایت مالی شده و نیز بیش از یک هزار بسته حمایتی  تهیه و توزیع غذای گرم در مساجد و هیئت های حسینی انجام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار