خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قزوین؛

هوشمندسازی پلیس، محور فعالیت های پلیس است/ ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته ناجا اجرا می شود

سردار ابراهیمی گفت: محور برنامه ها و فعالیت های پلیس، استفاده از ظرفیت پلیس هوشمند است.
کد خبر: ۹۳۸۰۶۶۰
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین در نشست خبری با محوریت تبیین برنامه های ناجا استان در هفته ناجا که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات شهید حق شناس فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و انتشار اخبار پلیس و تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: این هفته را با حضور پلیس هوشمند و مقتدر آغاز خواهیم کرد.

وی گفت: امسال در هفته نیروی انتظامی بر اساس روزشمار تعریف شده برنامه های مختلفی اجرا خواهد شد و بالغ بر ۳۰۰ عنوان برنامه در کل استان به فراخور موضوعات نامگذاری روز اجرا خواهد شد.

سردار ابراهیمی اظهار کرد: مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای قزوین، حضور فرماندهان در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه، دیدار و تکریم با خانواده معزز شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین، از برنامه ای هفته ناجا می باشد.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: اجرای برنامه های اقتدار پلیس، قدردانی از کارکنان خانواده پلیس، برنامه های مجازی و رسانه ای، تجلیل از حافظان نظم و امنیت، نشست علمی و تخصصی با اساتید امر در حوزه های دانشگاهی با محوریت تبیین شعار ناجا، تجلیل از نمونه های ترافیکی، رزمایش شهری موتورسواران قانونمند با اهدا کلاه ایمنی و توصیه به قانون مداری، مسابقات دوچرخه سواری و مسابقات رادیویی، اجرای برنامه های نمایشی در حوزه مبارزه با مواد مخدر، ملاقات مردمی، همایش بزرگ پیاده روی خانواده، مسابقات ورزشی و نمایشگاهی از توانمندی های نیروی انتظامی در مراسم صبحگاه با حضور مسوولان استانی، از دیگر برنامه های پلیس استان می باشد.

وی با اشاره به تبیین شعار هفته ناجا افزود: پلیس هوشمند و امنیت پایدار شعار امسال هفته ناجا است که این هوشمندسازی در حوزه های مختلف اجرایی شده و هرساله به این ظرفیت اضافه می شود. رویکردهای ما در بحث پلیس هوشمند، ارتقا سرمایه اجتماعی ناجا و رویکرد مردم پایه و ایجاد امنیت ذهنی و عینی است. نگاه آینده پژوهشی که برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت ایجاد شده و همچنین تبیین جایگاه و پایگاه پلیس که با هوشمند سازی اجرایی می شود.

مقام ارشد انتظامی استان در ادامه تصریح کرد: هدف ما جلب اعتماد عمومی است که هرروز بیشتر می شود. ناجا با رویکرد آموزش همگانی، اطلاع رسانی، توانمندی ها و مأموریت های سازمانی در صدد است تا در طول سال معرفی پلیس در تراز انقلاب را توام با اقتدار و مهربانی را به عرصه ظهور برساند.

سردار ابراهیمی اضافه کرد: برای رسیدن به پلیس تراز انقلاب و گام دوم به مولفه هایی نیاز داشتیم که یکی از مولفه ها هوشمندسازی است که موجب اجرای قانون و عدالت و تحکیم امنیت می شود.
ملاک فعالیت های ما در ناجا، فرمایشات مقام معظم رهبری است که اقتدار، پیچیدگی، امنیت، سلامت، به هنگام بودن، ارتباط متقابل، سرلوحه امور پلیس بوده است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، پلیس مقتدر باید هوشمند و سریع باشد که این امر در حال اجراست.

فرمانده انتظامی با اشاره به اینکه تلاش پلیس ارتقا رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس است خاطرنشان کرد: پلیس سهم بسزایی در امنیت کشور دارد. خیمه گاه امنیت پایدار کشور، نیروی انتظامی است و هوشمند سازی اساس امنیت و توسعه است. آن چه که کمتر به آن پرداخته شده اقدامات و زیرساخت ها و خدماتی بود که به مردم ارایه می شد و لذا مردم شاید پلیس را فقط در جاده و کلانتری و دیگر جاها دیده اند و از خدمات تخصصی پلیس بی خبر هستند. لذا لازم است خدمات و توانمندی های پلیس اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: در کنار هوشمند سازی، چابک سازی و مقتدرسازی نیروی انتظامی از اولویت های ماست که از ظرفیت پلیس از کف خیابان کاسته شده و به صورت هوشمند به امور مربوطه رسیدگی شود. از ویژگی های پلیس هوشمند سه مولفه راهبردمحوری، فناوری محور و تحلیل محور که بر این اساس اقدامات خوبی صورت گرفته است. در هفته نیروی انتظامی طرح های بسیار خوبی در خصوص ترخیص خودروها، صدور گذرنامه، و سایر موارد به صورت کامل تشریح و رسانه ای خواهد شد.

سردار ابراهیمی با اشاره به اقدامات پلیس استان از ابتدای سال تا کنون اظهار کرد: از ابتدای سال اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و در این خصوص ۱۸ سازمان در کنار پلیس باید همراهی نمایند. بالغ بر ۳ هزار و ۶۵۹ سارق دستگیر و قریب به ۱۵۰ نفر نیز توسط نیروهای استان در سایر عملیات های استان های دیگر وارد عمل شدند. همچنین ۴۱ باند و ۱۴۵ نفر سارق حرفه ای با بیش از ۹۰۰ فقره سرقت در استان شناسایی و متلاشی شدند.

فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: در سطح استان ۱۲۰ مال خر متخلف شناسایی و دستگیر شدند. همچنین ۳۶ طرح عملیاتی اجرا شد. در طرح های ضربتی نیز ۶۱۴ سارق با ۸۳۴ فقره سرقت شناسایی و دستگیر شدند که بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان ارزش این اموال کشف شده است.

وی گفت: پنج باند سرقت خودرو با ۱۵ نفر سارق و ۲۳۶ فقره سرقت شناسایی و متلاشی شدند همچنین ۳۵ سارق حرفه ای با ۲۲۰ سرقت از منزل سناسایی و دستگیر شدند. سه نفر با ۱۵ فقره دزدی از مغازه در سطح استان، ۴ باند با ۹۰ فقره سرقت احشام شناسایی و دستگیر شدند.

مقام ارشد انتظامی استان در ادامه با اشاره به کشف مواد مخدر در استان در شش ماهه نخست سال بیان کرد: دو تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر حشیش و شیره و کراس، شیشه و سایر مواد کشف و ضبط شده که از ابتدای سال تا کنون ۲ هزار و ۳۶۷ نفر در حمل مواد نگهداری و فروش، ۴۳۷ قاچاقچی مواد مخدر، ۶۶۶ نفر توزیع کننده و ۱ هزار و ۲۶۴ نفر نگهدارنده مواد هزار نفر مصرف کننده مواد شناسایی و دستگیر شده اند.

سردار ابراهیمی در ادامه‌ اضافه کرد: ۲۴۹ طرح پاکسازی نقاط آلوده، ۲ هزار و ۸۸۶ فقره تشکیل پرونده مواد مخدر داشتیم. در بحث سرقت ها امسال پنج درصد کاهش نسبت به سال قبل وجود دارد. در سرقت های خرد ۲۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته ایم که عمدتا توسط معتادین متجاهر انجام می شود. دوازده درصد آمار سرقت نسبت به دوازده ماه گذشته، افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بحث نزاع و درگیری ۵ هزار و ۶۲۹ فقره دستگیری داشتیم که سلاح های سرد و گرم در این نزاع ها کشف و ضبط شد. در سرقت، رتبه ۲۶ کشور، در حوزه امنیتی رتبه ۳۲ کشور هستیم.

مقام ارشد انتظامی استان اضافه کرد: ۴۰ هزار و ۸۹۴ فقره پرونده با موضوعات خانوادگی، سرقت، مالباخته در پایگاه های استان تشکیل شده و همین عدد سختی کار پلیس را نمایان می کند.

سردار ابراهیمی گفت: در پلیس فتا ۷۲۱ پرونده قضایی تشکیل شده و موضوع اغلب پرونده ها کلاهبرداری، هتک حیثیت، مزاحمت و برداشت اینترنتی از مهمترین پرونده های این حوزه است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار