امام جمعه لیلان:

نقش مساجد در حل مشکلات جامعه تقویت شود

تبریز- امام جمعه شهر لیلان از توابع شهرستان ملکان با تاکید بر تقویت نقش مساجد در حال مشکلات جامعه، گفت: طبق فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری باید مسجد تراز انقلاب و اسلام در کشور داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۷۳۴۸۸
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی غفاریان روز جمعه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این بخش به تشریح جایگاه مسجد از نگاه پیامبر اسلام (ص) پرداخت و اظهار کرد: مسجد بیش از ۳۰ کارکرد دارد که حداقل ۱۵ مورد آن در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی بر جذب مردم و جوانان به مساجد و اجرای برنامه‌های مختلف در این مراکز مذهبی تاکید و خاطرنشان کرد: اگر جایگاه واقعی مساجد احیا شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز قابل حل خواهد بود.

حجت الاسلام غفاریان همچنبن از تشکیل هیئت اندیشه ورز مسجد محور در مسجد جامع این شهر خبر داد و اظهار داشت: این هیئت متشکل از هیئت امنا و ریش‌سفیدان و جوانان بوده و در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف و تجلیل از نخبگان کارهای ارزشمندی انجام داده است.

وی بر حضور روحانی مستقر در برخی روستاهای بخش لیلان نیز تاکید کرد و از شهرداری لیلان خواست در کنار اجرای کارهای عمرانی به توسعه فرهنگ نماز نیز کمک کند.

بخشدار لیلان نیز در این جلسه برگزاری برنامه‌های مذهبی در مساجد را مورد تاکید قرار داد و در خصوص توسعه کانون‌های فرهنگی مساجد در روستاهای این بخش قول مساعد داد.

به گزارش ایرنا لیلان جنوبی‌ترین شهر آذربایجان‌شرقی و مرکز اداری بخش لیلان شهرستان ملکان است؛ این شهر در ۲۰ کیلومتری جنوب‌شرق ملکان، ۱۶۳ کیلومتری جنوب‌غرب تبریز و ۶۷۸ کیلومتری شمال‌غرب تهران قرار دارد.

ارسال نظرات