نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

حوزه علمیه پشتوانه مردم، جامعه، اسلام و انقلابی اسلامی است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهارداشت: حوزه علمیه هرگز مسیر سکولاریسم و دوری از ارزش‌های بلند اجتماعی و سیاسی اسلام را طی نمی‌کند چراکه حوزه پشتوانه مردم، جامعه، اسلام و انقلابی اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۷۱۱۱۵
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان، افزود:  حوزه از گردنه‌های سختی عبور کرده و مراحل دشواری را پشت سر گذاشته است اما همواره حوزه، علما و مراجع بزرگوار ما پایبند به رسالت الهی بوده و در این راه جانفشانی کرده و امروز حوزه را به دست ما و شما سپرده‌اند.
وی ادامه داد: آثار بزرگ فقهی، تفسیری، کلامی، فلسفی، اصولی و ... در تاریخ حوزه وجود دارد، حوزه همچنان جوشنده و در خدمت جامعه، اسلام و انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: حوزه علمیه تولید کننده انقلاب بزرگ جهانی بود و ابتکار و خلاقیت علمی بسیاری را در ایران و جهان داشته است.
امام جمعه تبریز گفت: بزرگان و مراجع عظیم الشأن ما در برابر خون‌های پاک شهیدان احساس مسئولیت دارند نسل جوان و پرشور انقلابی ما در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی حضور دارند
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه درس‌های ناظر به مسائل نو و جدید در مسائل اجتماعی و سیاسی در حوزه همواره با استقبال اساتید و طلاب همراه بوده است، خاطرنشان کرد: ما حوزه‌ای بزرگ و جوشنده داریم و این مسیر باید بالندگی خود را طی کند.
وی با اشاره به اینکه حوزه جای اندیشه‌های بزرگ، علم و اندیشه است که باید نیازهای امروز جامعه را پاسخ دهد، بیان داشت: حجم عظیم تولیدات علمی حوزوی نشان دهنده نشاط و پویایی در حوزه‌های علمیه است؛
حجت الاسلام آل هاشم یادآور شد: حوزه جای پرورش انسان‌های بزرگ، مهذب و اخلاقی است که دارای جایگاه اجتماعی و مردمی می باشد.
وی افزود: مدیریت علمی آیت الله اعرافی در راس حوزه های علمیه سراسر کشور موجی از امید را در بین طلاب و اساتید بوجود آورده و بزرگان حوزه چشم انداز خوبی را برای آینده حوزه متصور هستند.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود  گفت: طلبه اگر با حفظ و قرائت و درک مفاهیم قرآن آشنا نباشد اشکالی در کار حوزه است چراکه انس با قرآن طلبه را در موفقیت درسی و زندگی شخصی کمک می کند.
وی با یادآوری اینکه معاونت تهذیب حوزه علمیه استان به آموزه های قرآنی اهتمام ویژه داشته باشند، اظهارداشت: حوزه علمیه دارای اصالت، آداب ، تاریخ و خدمات بزرگ در طول حیات خود است؛ علیرغم نیاز به بازسازی و بالندگی حوزه باید از اصالت و آداب آن صیانت کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار