مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد

سیره شهدا، گنجینه‌ای ارزشمند برای بالندگی نسل جوان

نهاوند-مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: سیره شهدا گنجینه‌ای ارزشمند برای بالندگی نسل جوان است و تأثیر بسزایی در نقش‌آفرینی نسل جوان در عرصه‌های نیاز جامعه به میهن اسلامی دارد.
کد خبر: ۹۳۷۰۷۲۴
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

سیره شهدا، گنجینه‌ای ارزشمند برای بالندگی نسل جوانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ حسن بهادری قرارگاه شهرستانی دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۸ هزار شهید استان همدان که در شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: در برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در سال ۱۴۰۲ به نقش شهرستان‌های استان در بحث برگزاری یادواره‌های شهدا توجه ویژه‌ای شده و از هم اکنون تا سال ۱۴۰۲ نیاز است تمام برنامه‌ها از جمله سرکشی از خانواده شهدا، محرومیت‌زدایی، مسکن و به ویژه خدمات رسانی‌ها بر پایه و با عنوان کنگره ۸ هزار شهید استان انجام شود.

وی افزود: سیره شهدا گنجینه‌ای ارزشمند برای بالندگی نسل جوان است بنابراین این گنجینه ارزشمند و هدایتگر تأثیر بسزایی در نقش‌آفرینی نسل جوان در عرصه‌های نیاز جامعه به میهن اسلامی دارد.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اولین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در سال ۸۹ تصریح کرد: به دلیل برگزاری فاخر اولین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در سال ۸۹ و الگوگیری بسیاری از کنگره‌های استان‌های دیگر از کنگره همدان، بدون شک در دومین کنگره انتظارات از این برنامه بسیار بالاتر خواهد بود.

وی تولیدات ماندگار فرهنگی، تهیه مستندات، ساخت آثار ماندگار نمادین، تحقیقات علمی و پژوهشی، برگزاری همایش و مراسمات و جشنواره‌ها، گردهمایی‌ها، تبلیغات در فضای مجازی، برگزاری مسابقات در زمینه‌های مختلف، جمع‌آوری آثار شهدا و انعکاس در مطبوعات را از جمله سرفصل‌های فعالیت‌های اصلی کنگره برشمرد که باید کمیته‌های شهرستان نیز به این محورها توجه ویژه داشته باشند و سرلوحه همه این محورها ارائه خدمات اجتماعی  قرار گیرد.

بهادری با تاکید بر استفاده از ظرفیت  و توانمندی نخبگان، راویان و هنرمندان و علما و روحانیت استان و شهرستان‌ها در برگزاری هر چه بهتر دومین کنگره استان و فعالیت‌های کمیته‌های شهرستان‌ها تصریح کرد: همه امکانات استان در بحث برگزاری یادواره‌های شهدا در شهرستان‌ها فراهم بوده تا قبل از برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان یادواره شهدای تمام شهرستان‌ها برگزار شود.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه توجه به سیره شهدا و الگو گرفتن از سبک زندگی و رفتار آنها ما را در مقابل هجمه‌های بی‌امان دشمن بیمه می‌کند، گفت: روحیه انقلابی و جهادی شهدا در هشت سال دفاع مقدس سبب پیشبرد جنگ و تحمل سختی‌ها شده بود.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظورالگوگیری نسل جوان جامعه از دلاورمردی و پایداری شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی را برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ضروری دانست.

بهادری افزود: شهادت موهبتی از جانب خداوند متعال است که تنها نصیب افراد مخلص و پاک سرشت می‌شود و امروز برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال سیره شهدا به جوانان برگزاری یادواره‌ها یکی از کوچک‌ترین کارهایی است که می‌توان انجام داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار