بردسکن:

تا زمانی که کرونا روند کاهشی نگیرد تمام توان باید معطوف به راه‌اندازی ایستگاه سلامت باشند

اولویت اصلی همه ما باید سلامت مردم باشد و تاکید میگردد نظارت‌ها در سطح بازار تشدید شود.
کد خبر: ۹۳۷۰۵۹۱
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مجتبی شاکری در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا و قرارگاه عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور اعضای این ستاد در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اولویت اصلی همه ما باید سلامت مردم باشد و تاکید میگردد نظارت‌ها در سطح بازار تشدید شود.

وی افزود: اقدامات تبلیغاتی در سطح شهر توسط بسیج، شهرداری و شورای شهر و همچنین فضای مجازی با موضوع تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند مردم را نسبت به ویروس منحوس کرونا حساس کند.


فرماندار بردسکن با بیان اینکه در سطح بخشداریها طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را به جد پیگیری و مصوبات آن را نیز اجرایی و عملی کنند، گفت: همه ادارات و سازمانها در کنار شبکه های بهداشت و بسیج باشند و ادارات پر ازدحام نیز با توجه به مراجعات زیاد درب ادارات خود توزیع ماسک و مواد ضد عفونی را داشته باشند.


وی همچنین در این جلسه ظرفیت خبرنگاران و فضاهای مجازی را در این برهه از زمان حساس ذکر کرد و بر واکسیناسیون عموم مردم در این شهرستان تاکید نمود. شاکری در ادامه وضعیت شهرستان را نارنجی ذکر کرد و از مردم خواست تا دستورالعملهای بهداشتی را رعایت کنند تا مجدد شاهد قرمز شدن شهرستان نباشیم.

 

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن نیز در این جلسه با انتقاد از چندین اداره در سطح شهرستان بردسکن گفت: چرا وقتی یک بحران ملی همانند کرونا اتفاق می‌افتد، جایگاه برای ادارات سطح شهرستان مشخص نمی شود؟


سرهنگ علیرضا جنیدی گفت: باید در استانداری و به تبع آن فرمانداری شهرستان بردسکن یک قرارگاه عملیاتی تشکیل شود و هر اداره جایگاه و نقش خودش را در مقابله با کرونا بدانند.


وی با بیان اینکه چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌ها و مقابله با این ویروس را نداریم، گفت: امروز سپاه پاسداران علیرغم تلاش در حیطه های مختلف اما اولویت اصلی خود را رسیدگی به وضعیت کرونا قرار داده است.


جنیدی با تاکید بر میدانی بودن و جبهه عمل کردن در مقابله با ویروس کرونا گفت: در مقابله با ویروس کرونا جزیره‌ای عمل کردن جواب نمی دهد، لذا همه مسئولین سطح شهرستان باید در مقابله با کرونا با شبکه بهداشت و درمان و سپاه و بسیج هماهنگ باشند تا در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بازخورد مثبت به دست بیاوریم.


سرهنگ علیرضا جنیدی بیان داشت: سه قرارگاه در فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان و سپاه باید به طور مرتب کار انجام دهند و از زیر مجموعه های خود نیز کار بخواهند.


فرمانده سپاه ناحیه بردسکن همچنین ظرفیت روحانیون در روستاها و در حوزه فرهنگی را نیز موثر خواند و گفت: تهیه کلیپ و بارگذاری کردن آن در بستر فضای مجازی می تواند مردم را نسبت به ویروس کرونا حساس تر کند و از عادی انگاری بپرهیزند جنیدی همچنین نقش اصناف و بازاریان را در کاهش روند مبتلایان به ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی موثر خواند.

 

دادستان بردسکن نیز در این جلسه اظهار داشت: اگر برنامه ریزی جدیدی نداشته باشیم ممکن است ویروس کرونا وارد موج ششم خود شود، لذا تمامی مصوباتی که در جلسات به تصویب می‌رسد باید پیگیری و عملیاتی شود.
احمد فرزانه نیز در این جلسه با بیان این که در چارچوب قضایی و در برابر قانون هیچ مماشات و تعارفی با کسی نداریم گفت: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و عادی انگاری نسبت به ویروس منحوس کرونا باعث میشود که وارد یک پیک جدید شویم.
وی با بیان این که گزارشاتی مبنی بر تردد افراد کرونایی در سطح شهر به دستگاه قضا رسیده است، گفت: دستگاه قضا در وهله اول تذکر خود را میدهد ولی اگر مجدد این مورد تکرار شود به طور قانونی با متهم برخورد قضایی می شود.

 

 

در پایان نیز رئیس مرکز بهداشت بردسکن در این جلسه از عملیاتی نشدن مصوبات ستاد کرونا در شهرستان انتقاد کرد و گفت: بعد از برگزاری جلسات ستاد کرونا در شهرستان مصوبات به تمامی ادارات سطح شهرستان ارسال می شود ولی به راحتی از کنار آن رد می شوند.


حسین امامیان در این جلسه با بیان دستور العمل ها و محدودیت های هوشمند کرونایی گفت : شبکه بهداشت و درمان علاوه بر رسیدگی بر وضعیت بخش های کرونایی در دو جبهه واکسن و دارو در تلاش است و در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی بالغ بر ۳۵۰۰ دز واکسن به جامعه هدف تزریق شد.


وی همچنین بیان کرد: بیش از ۳۶ هزار دو واکسن در سطح شهرستان بردسکن تزریق شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار