خبرهای داغ:
پایگاه مقاومت بسیج خضرا ؛

برگزاری کلاس تبدیل عضویت عادی به فعال خواهران بسیجی پایگاه خضرا

کلاس تبدیل عضویت عادی به فعال خواهران بسیجی پایگاه مقاومت بسیج خضرا روستای کوهان منطقه براآن شمالی با رعایت پروتکل های بهداشتی وبا موضوع اخلاق برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۰۴۴۶
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی علیه السلام ؛ خواهرباصری مربی این کلاس آموزشی در راستای سلسله مباحث درس اخلاقی خود پیرامون فضیلت های فراموش شده، یکی از فضیلت‌های فراموش شده را «عفو و گذشت» دانست و گفت: امروزه مردم راجع به یکدیگر عفو و گذشت ندارند و این فضیلت ضربه خورده و به فراموشی سپرده شده است.

خواهرباصری اشاره ای به آیات قرآن کریم نمود که در این باره می‌فرماید: «وَلْیَعْفُوا وَلْیَصْفَحُوا أَلا تُحِبُّونَ أَنْ یَغْفِرَاللَّهُ لَکُم» آیا دوست داری در قیامت نه فقط از گناهانت بگذرم، بلکه تو را رسوا هم نکنم؟ معلوم است که در جوابش همه می‌گویند: آری. قرآن می¬فرماید: اگر دوست داری، تو باید در دنیا چنین باشی. باید عفو داشته باشی و از بدی دیگران بگذری. پس تو که گذشت نداری، خداوند هم در قیامت با تو گذشت ندارد و وای به حال کسی که خدا در آخرت از او نگذرد. قرآن در ادامه می‌فرماید: این کم است و باید علاوه بر گذشت، به رُخش هم نکشی و باید به دل نگیری: «وَ لْیَصْفَحُوا» و اگر به دل بگیری، کینۀ او در دل تو جایگزین می‌شود و گناهش خیلی بالاست.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار