مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد خبر داد؛

پرورش پاپایا میوه گران استوایی برای نخستین بار در خلیل آباد

شبان از کشت پاپایا بذری برای اولین بار به صورت گلخانه ای در روستای ابراهیم آباد از توابع شهرستان خلیل آباد خبر داد و گفت: سطح کشت گلخانه ای در این شهرستان به 8.5 هکتار رسید.
کد خبر: ۹۳۷۰۳۷۵
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲

محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار بسیج از خراسان رضوی، اظهار داشت: ۴ پروژه حوزه کشاورزی به صورت همزمان به مناسبت هفته دولت در شهرستان خلیل آباد افتتاح شد که شامل ۳ پروژه احداث گلخانه و یک پروژه پرورش پرندگان زینتی به تعداد ۲۵۰۰ قطعه است.

وی با بیان اینکه پروژه گلخانه پرورش گیاه پاپایا یا خربزه درختی در مساحت ۱۲۰۰ مترمربع همزمان با هفته دولت به نمایندگی از پروژه های بخش کشاورزی این شهرستان به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: برای احداث این گلخانه بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که برای ۲ نفر به صورت مستقیم و ۵ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه پاپایا گیاهی علفی، همیشه سبز و دولپه است که به صورت یک تنه با چوبی نرم به ارتفاع یک تا ۱۰ متر رشد می‌کند، تصریح کرد: تمام قسمت‌های پاپایا شامل برگ، میوه و ریشه آن دارای خواص درمانی است.

وی با بیان اینکه با پرورش گونه های استوایی از جمله پاپایا یا خربزه درختی تحول چشمگیری در الگوی کشت کشاورزی و محصولات گلخانه‌ای ایجاد می شود، اذعان کرد: پرورش درخت پاپایا برای اولین بار در سطح استان خراسان رضوی در شهرستان خلیل آباد عملی شد.

شبان با تاکید بر اینکه این گیاه زمانی که به ارتفاع یک متری می رسد شروع به گلدهی می کند و معمولا ۱۲ماه پس از کاشت اولین محصول آن به دست می آید، عنوان کرد: گیاه پاپایا محصولی شبیه انبه است و خاصیت دارویی زیادی دارد و می تواند ارز آوری خوبی برای شهرستان خلیل آباد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سیاست توسعه گشت گلخانه ای در خلیل آباد دنبال می شود و سطح کشت گلخانه ای در این شهرستان به ۸٫۵ هکتار رسیده در صورتی که سال گذشته این سطح ۵٫۵ هکتار بوده است، تشریح کرد: امیدواریم در سال جاری با سیاست هایی که وزیر جهاد کشاورزی در توسعه کشت گلخانه ها را دارد بتوانیم توسعه گلخانه ها را در شهرستان هم محقق کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار