خبرهای داغ:
رسول مظاهری
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

اخلاق خوب شهرها را آباد و بدی‌ها را ذوب می‌کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اخلاق خوب شهرها را آباد و بدی‌ها را ذوب می‌کند، گفت: فرد دارای اخلاق خوب عمر زیادی می‌کند و روزی زیادی دارد.
کد خبر: ۹۳۷۰۱۷۲
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه مسئولان نمایندگی ولی فقیه استان‌ها در سپاه که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد با بیان اینکه عمده آیات قرآن در راستای تصحیح و تقویت عقاید و ارتقای اخلاق است، اظهار داشت: ۶۰۰ آیه قرآن نیز آیت الاحکام است که مراجع تقلید از آنها برای احکام فقهی مورد استفاده قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ایمان، اخلاق و عمل صالح انسان را به کمال می‌رساند، اضافه کرد: اعتقادات زیربنای حرکت انسان است و اگر کسی در مسیر دین با فدای جانش محکم می‌ایستد زیربنای او ایمان در حد اعلا است که اسم آن را یقین گذاشته‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن یکی از دلایل انتخاب ائمه (ع) یقین دائمی است، ابراز داشت: برای رسیدن به یقین دائمی باید هر فردی تفکر، تهذب و توسل داشته باشد.

وی با بیان اینکه کار خیر آن زمانی که به عادت شود تأثیرگذار است، ادامه داد: در مقابل کار بد نیز به همین روش تأثیرگذار است، از این رو ضروری است که توجه کنیم چه رفتاری در وجود ما به عادت تبدیل می‌شود.

اصلاح عادات رفتاری انسان با دو روش جبر و اختیار ممکن است

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه اصلاح عادات رفتاری انسان با دو روش جبر و اختیار ممکن است، اضافه کرد: ابزار قانون و اساتید اخلاق در این زمینه تأثیر بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه برای کشتن نفس همواره باید در برابر دیگران فروتن باشیم، ادامه داد: با این روش به اوج کمالات اخلاقی خواهیم رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اخلاق خوب شهرها را آباد و بدی‌ها را ذوب می‌کند، افزود: فرد دارای اخلاق خوب عمر زیادی می‌کند و روزی زیادی دارد.

وی گفت: کسی که اخلاق خوبی دارد نصف دین خود را دارد چرا که اخلاق خوب بر روی اعمال انسان نیز تأثیر بسزایی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار