مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی:

مشارکت ۲۴ قشر تخصصی بسیج در مسیر تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی

مرادی گفت: بیش از ۲۴ قشر تخصصی بسیج در مسیر تهیه دانشنامه مشارکت دارند و بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و اساتید بیشترین همکاری را انجام می دهند.
کد خبر: ۹۳۶۹۴۲۹
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ «زهرا مرادی» مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی امروز (چهارشنبه) در نشست ستاد عالی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس عمل به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس است و لذا عملیاتی نمودن رهنمودها و فرمایشات ایشان در حوزه دفاع مقدس و خصوصا مسئله پژوهش در دفاع مقدس از راهبردهای اصلی دانشنامه است.

مرادی گفت: دفاع مقدس استان مرکزی متعلق به همه مردم و اقشار مختلف جامعه است چراکه افراد و اقشار مختلفی در پیروزی ها و حماسه های دفاع مقدس نقش ایفا کردند و لذا برای پرداختن به این نقش مهم کمیته ها و کارگروه های تخصصی در ذیل دانشنامه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: شش کمیته تخصصی جمع آوری، جغرافیا، شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در ذیل شورای سیاست گذاری تشکیل شده و کارگروه های تخصصی بررسی نقش شهرستان ها در ۱۲ شهرستان با مسئولیت فرمانده سپاه شهرستانی و حضور مسئولین ، پیشکسوتان و اساتید دانشگاه تشکیل و جلسات مستمر آنها برگزار می شود.

مرادی یادآور شد: مدخل گزینی، تشکیل پرونده علمی، تدوین مقاله ، چاپ و انتشار از مهمترین گام های تهیه دانشنامه دفاع مقدس است که از کلیه ظرفیت های دانشگاهی، اساتید، فرماندهان و پیشکسوتان به کارگیری می شود.

مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی گفت: بیش از ۲۰۰ نفر در کارگاه های تخصصی دانشنامه آموزش دیدند و همچنین در راستای جمع آوری و شناسایی مداخل و پرداختن به نقش کلیه اقشار جلسات تخصصی با ادارات، سازمان ها و اقشار مختلف برگزار شده که در این مسیر مشارکت دارند و ۳۱ اداره و سازمان در دانشنامه دفاع مقدس دارای نماینده تام الاختیار هستند و در ۱۱ اداره کارگروه تخصصی بررسی نقش آن اداره تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۴ قشر تخصصی بسیج در مسیر تهیه دانشنامه مشارکت دارند و بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و اساتید بیشترین همکاری را انجام می دهند که در طی یک سال و نیم گذشته همه عزم و توان لازم برای تهیه دانشنامه پای کار آمده و امیدواریم با مشارکت همه بتوانیم اقدام موثری انجام دهیم.

مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی گفت: پاسداری از فرهنگ دفاع مقدس و انتقال صحیح آن به نسل جوان از دیگر اهداف تهیه دانشنامه دفاع مقدس است و امروز همه ما در برابر فرهنگ دفاع مقدس مسئول هستیم و باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

مرادی گفت: تشکیل شورای سیاستگذاری دانشنامه به ریاست فرمانده سپاه روح الله و عضویت جمعی از اساتید دانشگاه و پیشکسوتان دفاع مقدس تحت نظارت ناظران در سه سطح محتوایی ، علمی و ادبی و درج عنوان دانشنامه دفاع مقدس در عناوین پژوهشی استان دو اقدام راهبردی استان مرکزی در تدوین دانشنامه در سال ۱۳۹۹ است.

وی خاطرنشان کرد: دانشنامه استان در راستای عملی نمودن فرمان مقام معظم رهبری در تولید متن فاخر نیازمند دو بال همکاری پشکسوتان دفاع مقدس استان و همت و تلاش مسوولین استان است که به لطف خدا در استان مرکزی این اتفاق در حال شکل گیری است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار