امام جمعه میانه خواستار برخورد با هنجارشکنان محرم شد

تبریز- امام جمعه میانه با صدور پیامی خواستار تسریع در شناسایی و مجازات عاملان هنجارشکنی های ماه محرم در شهرستان میانه شد.
کد خبر: ۹۳۶۸۵۵۹
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،   متن پیام امام جمعه میانه در پی هنجارشکنی اراذل و اوباش در ماه محرم بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و لتکن منکم امة یدعون الی الخیر؛ یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر

   در میان امت اسلامی همیشه باید کسانی باشند که مردم را به خیر و نیکی دعوت کرده و آنان را از بدی ها بیم دهند و نهی شان کنند.

   در حالی که هر روز شاهد مرگ صدها تن از عزیزان خود در سراسر کشور بوده و بسیاری از خانواده ها داغدار اند، عده ای در غفلت تام و تمام مسئولان مسئول امنیت اخلاقی و اجتماعی، با زیر پا نهادن هنجارهای اخلاقی، جامعه اسلامی را که در این اوضاع، احتیاج به آرامش، نیایش و توجه به مبدا و معاد دارد، متشنّج و با رفتارهای غیراخلاقی و هنجارشکنانه، واجبات الهی را به سخره گرفته و عموم مردم عزیز به خصوص خانواده های محترم شهدا و ایثارگران را غصه دار و دل نگران نموده اند.

   عموم مسئولان باید بدانند که آنان در رعایت قوانین و هنجارهای اجتماعی وظیفه تام و تمام داشته و در مقابل خون شهدا، مدیون این ملت اند.

   حال بر خود لازم می دانم به نمایندگی از خانواده شهدا و ایثارگران و خیل عظیم رزمندگان دفاع مقدس که برای عزت این ملت عزیز حماسه ها افریده اند، مطالبه گر چند مطلب مهم باشم:

۱_مسئولان انتظامی شهرستان ضمن قبول کوتاهی خود در این خصوص نسبت به شناسایی و برخود قانونی با افراد هنجار شکن، اقدام لازم را صورت داده و نتیجه را به اطلاع عموم برسانند.

۲_مسئولان قضایی به خصوص دادستان در صدور حکم و پیگیری عاملان این هنجارشکنی، اقدام لازم را مبذول نمایند.

۳_از شورای تامین شهرستان می خواهم برای جلوگیری از تکرار چنین هنجارشکنی ها که بارها و بارها در قالب پوشش های زننده دختران و پسران، هر شب و هر روز در پارکها، تکرار و نظم اخلاقی شهر را به هم می زند، اقدامات لازم را به عمل آورده و مصوباتی را به تصویب برسانند که دیگر شاهد این گونه مسائل نباشیم.

   جلوگیری از هنجارشکنی هایی که هر شب و روز در قالب آلودگی های صوتی و عدم رعایت قوانین در قالب ایجاد سر و صدا و تظاهر به بی حجابی و باز کردن ترانه با صدای بلند و چاقوکشی و قمه کشی و هورا کشیدن در شب در معابر عمومی، از مواردی است که بارها و بارها در خصوص آن، مردم عزیز شاکی بوده و اظهار ناراحتی و شکوه نموده اند.

   امیداست مسئولین محترم قضایی و دولت محترم در این خصوص اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

و ما علی الا البلاغ

با احترام عبدالله محمدی- امام جمعه میانه

ارسال نظرات
آخرین اخبار