توزیع ۲۴ هزار پرس غذای گرم در مراغه آغاز شد

تبریز- ۲۴ هزار پرس غذای گرم در قالب احسان و اطعام حسینی به مناسبت ماه محرم با مشارکت خیران و کمیته امداد امام خمینی(ره) مراغه بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان توزیع شد.
کد خبر: ۹۳۶۷۷۶۶
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه  شامگاه چهارشنبه در حاشیه این احسان و اطعام حسینی گفت: احسان و اطعام برای حمایت از نیازمندان باید خالصانه و برای رضایت الهی باشد.

حجت الاسلام  محمدتقی پورمحمدی افزود: بخشش و احسان در راه خدا جایگاه و آجری عظیم داشته و در قرآن کریم نیز اطعام نیازمندان توسط اهل بیت عصمت و طهارت به عنوان الگویی بزرگ یاد شده است.

وی با تاکید بر حمایت از نیازمندان ادامه داد: شهروندان حسینی مراغه همواره در مواسات و احسان پیشگام و پیشقدم بوده‌اند و کارهای خیر آنان از جانب پروردگار الهی ثبت و ضبط می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه نیز با اشاره به اجرای طرح اطعام و احسان حسینی گفت: در این حرکت خیر ۲۴ هزار پرس غذای گرم به تاسی از عاشوراییان بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان توزیع می‌شود.

سیدعلی موسوی افزود: پخت و توزیع این غذاهای گرم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و می‌تواند الگویی در این زمینه برای سایر شهرها باشد.

وی با اشاره به وضعیت سخت کرونایی شهرستان ادامه داد: هم‌اکنون در بدترین وضعیت از زمان شیوع بیماری کرونا قرار داریم و شاهد جان‌باختن چندین نفر در روزهای اخیر هستیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین (ع) برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده و مجبور به بستری این بیماران در بیمارستان سینا هستیم.

وی افزود: کمبودی نیز از نظر تامین واکسن مورد نیاز واکسیناسیون کرونا در این شهرستان وجود ندارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) مراغه گفت: رسالت کمیته امداد امام خمینی (ره) رسیدگی به نیازمندان بوده و در این راستا نیز طی دهه اول محرم هر روز جیره خشک و غذای گرم بین خانواده‌های نیازمندان توزیع شده است.

اکبر ابراهیمی افزود: اکنون در قالب اجرای حرکتی ماندگار، طرح اطعام و احسان حسینی با مشارکت خیران مراغه برگزار می‌شود و در این حرکت معنوی و اجتماعی، ۷۲ دیگ غذای گرم به یاد شهدای کربلا تدارک دیده شده و حدود ۲۴ هزار پرس غذای گرم در نقاط مختلف شهر بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای توزیع این حجم بزرگ اطعام و غذای گرم از ظرفیت ۱۷ مرکز نیکوکاری فعال این شهرستان استفاده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار