خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز خبر داد:
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز از آغاز رزمایش پدافند زیستی و اجرای مستمر طرح شهید سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۷۴۸۶
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار مجید علیپور در جمع خبرنگاران با  اعلام آغاز رزمایش پدافند زیستی و طرح شهید سلیمانی در منطقه استحفاظی این ناحیه اظهار داشت: از آنجا که طرح ملی شهید سلیمانی یک طرح موفق با محوریت سازمان بسیج جهت مهار کرونا بود، دوره جدید این طرح از ابتدای محرم آغاز شده و ما در قالب تیم‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی، بسیجیان پایگاه‌ها را آموزش و سازماندهی کردیم.

وی گفت: صورت نمادین این طرح شامگاه گذشته به صورت کاروان خودرویی هم عزاداری روز سیزدهم محرم را اجرا کرد و هم در سطح محلات و خیابان‌های حوزه استحفاظی از طریق بلندگو هشدار وضعیت کرونایی اعلام شد.

علیپور تصریح کرد: این اقدام می‌تواند تاثیر مثبت خود را بر خانواده‌ها بگذارد تا در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی کمتر شرکت کنند تا زنجیره انتقال کوتاه‌تر شود و در روزهای آینده شاهد کمترشدن آمار مبتلایان این ویروس منحوس باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز گفت: تیم‌های حمایتی در طرح ملی شهید سلیمانی، وظیفه پشتیبانی مادی از گرفتاران به این ویروس منحوس را به عهده دارد و این وظیفه را با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی و توزیع میان بیماران کرونایی که به دلیل بیماری و قرنطینه، امکان کار نداشته و وضعیت زندگی سختی را می‌گذرانند، انجام می‌دهد.

به گفته وی، کلیه 130 پایگاه مقاومت بسیج در این ناحیه، به پایگاه سلامت تبدیل شده‌اند و تیم‌های مراقبتی هم با گرفتن آمار روزانه مبتلایان به کرونا، با آنها تماس گرفته و افراد مرتبط در روزهای منتهی به بیماری را به سمت مراکز تست رایگان هدایت می‌کنند تا قبل از بروز علایم، شرایط بستری یا قرنطینه را فراهم کنند تا افراد کمتری به این بیماری مبتلا شوند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز با بیان اینکه فراخوانی برای کمک به بیمارستان‌ها داده شد و در این راستا، بیش از 700نفر بسیجی اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: این افراد در قالب کمک به پرستاران و بیماران، فنی و انتظامات به کمک کادر درمان در بیمارستان‌های شیراز، با محوریت بیمارستان نمازی سازماندهی می‌شوند. 

به گفته علیپور جلسات اولیه هم با مدیریت بیمارستان نمازی گرفته شده و لیست این افراد پس از پالایش، به بسیج جامعه پزشکی ارسال می‌شود تا به آنها زمان همکاری اعلام شود. ‌تیم‌های نظارتی هم نظارت و بازرسی از اصناف و مراکز تجمعی که نیازمند اجرای شیوه‌نامه‌های خاص هستند را برعهده دارد تا در صورت تخلف، تذکرات لازم را بدهند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز با اشاره به اجرای طرح نذر خون در استان فارس اظهار داشت: یکی از نیازمندی‌های جدی در بحث سلامت در ایام کرونا، بحث ذخایر خونی است که مردم به دلیل ترس از انتقال این ویروس، حضور کمتری در مراکز اهداء خون دارند.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان انتقال خون هربار که اعلام نیاز می‌کند، بسیجیان ناحیه بقیه‌الله شیراز به صورت سازماندهی شده و گروهی طی چند روز اقدام به اهداء خون می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز با بیان اینکه از ابتدای محرم پویشی با نام "مهر حسینی، نذر اهداء خون" با شیوه گذشته آغاز کردیم، تصریح کرد: بسیجیان پایگاه‌های مقاومت طی 10روز سازماندهی شده و با حضور در پایگاه‌های ثابت انتقال خون، اقدام به اهداء خون کردند.

علیپور گفت: همچنین با در اختیار گرفتن خودرو انتقال خون و دعوت از ایشان در مجتمع فرهنگی مذهبی شلمچه، این پویش در دهه اول محرم انجام شد و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، یک هزار نفر در این پویش شرکت کردند.

وی تاکید کرد: پویش نذر خون، به یکی از پویش‌های روتین و مستمر در ناحیه بقیه‌الله شیراز تبدیل شده که به مناسبت یا بی‌مناسبت انجام می‌شود و در مواقع بحران هم به گفته خود مسئوولین سازمان انتقال خون استان، با حضور بسیجیان، بحران کمبود خون استان برطرف شده است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز با دعوت از عموم مردم برای پیوستن به پویش "نذر خون"، تاکید کرد: برحسب تجربه به همشهریان اطمینان می‌دهیم که از ابتلا به ویروس کرونا، در امان خواهند بود، چراکه در چندین مرحله، چند هزار نفر از بسیجیان در این پویش شرکت کردند و تا کنون حتی یک مورد آلودگی به کرونا را شاهد نبوده‌ایم.

وی گفت: هر فردی با اهداء خون خود، به سه نفر نیازمند خون کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها