آیت الله دری نجف آبادی:

هدفگذاری توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی/محور فعاليت دستگاه‌های حمايتي توانمندسازي باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در ادامه نهضت مومنانه و کاهش آسیب های بیماری کرونا توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در راستای حمایت از اقشار آسیب‌دیده از کرونا در استان مرکزی هدفگذاری شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۹۷۸
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛  آيت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی روز دوشنبه در نشست قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) استان مرکزی در محل مصلی بیت‌المقدس اراک اظهار کرد: توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در راستای حمایت از اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا در این استان مرکزی هدفگذاری شده و دستگاه‌های متولی وظیفه دارند با همکاری و هماهنگی برون‌دستگاهی مقدمات این امر خداپسندانه را فراهم و حداکثر تا پایان نیمه دوم آبان‌ماه امسال بسته‌های حمایتی بین نیازمندان توزیع شود. 

 دری نجف آبادی گفت: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه بین نیازمندان استان مرکزی توزیع شده که این مهم تنها با همکاری مجدانه مردم، خیران و مسئولان محقق شده بنابراین توزیع ۱۰۰ هزار بسته دیگر در استان دور از انتظار نیست و می‌توان با تلاش شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی مدبرانه به این هدف والا جامه عمل پوشاند. 

وی ادامه داد:  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی آحاد و اقشار مردم یک اصل و وظیفه مهم است و پیشگیری از ابتلا به کرونا به مراتب هزینه‌هایی بسیار کمتر از درمان دارد و همه باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت قطع زنجیره کرونا نقش‌آفرینی کنند. 

امام جمعه اراک افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون کادر درمانی و پزشکی با همه وجود برای معالجه بیماران، وظایف خود را با وجود خستگی زیاد انجام دادند و مردم نیز باید برای حل این بحران، اصول پیشگیری را تا حد توان رعایت کنند.

دری نجف آبادی اظهار کرد: استان مرکزی به همت پزشکان و کادر درمانی متخصص و متعهد و همچنین همدلی و صمیمت آحاد مردم، از ابتدای شیوع کرونا تا کنون عملکرد قابل قبولی داشته و شمار قربانیان این استان نیز کمتر از دیگر استان‌های کشور است که توجه بیشتر به مسائل بهداشتی و همکاری آحاد مردم و مسئولان می‌تواند استان را به شرایط عادی بازگرداند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: رزمایش کمک مومنانه یک اقدام پسندیده در تقویت بنیه معیشتی اقشار ضعیف است که باید تا پایان ویروس کرونا استمرار داشته باشد و امروز در بخش دوم همه باید دست در دست یکدیگر داده تا بار دیگر فضای استان به فضای جهادی و معنوی تبدیل شود.

وی افزود: نیاز است در جهت برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر بخش دوم رزمایش کمک مومنانه، نشست‌های هماهنگی برگزار و تقسیم کارها انجام شود.

 دری نجف آبادی اظهار کرد: گروه های جهادی بسیج سازندگی، بسیج طلاب و همه اقشار مردم در بخش اول رزمایش کمک مومنانه به خوبی درخشیدند و اکنون نیز باید به گروهای بسیجی، دانشجویان، بازنشستگان و دیگر گروه‌های داوطلب آموزش‌های لازم ارائه شود تا در صورت نیاز برای پشتیبانی کادر درمان وارد میدان عمل شوند. 

 وی خاطرنشان کرد: محور فعاليت دستگاههاي حمايتي بايد توانمندسازي محرومين براي تحقق عدالت اقتصادي باشد چرا که تنها در این صورت می‌توان به جامعه‌ای پویا و خودکفا دست یافت

انتهای پیام

ارسال نظرات