نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

قیام عاشورا مبانی اسلام ناب محمدی(ص) را احیا کرد/ضرورت توجه به دستورالعمل های بهداشتی در مراسمات

آیت الله دری نجف آبادی گفت: امام حسین(ع) با قیام عاشورا مبانی اسلام ناب محمدی(ص) را احیا کرد و این نهضت به نمادی آرمانی برای آزادی‌خواهان حقیقت طلب تبدیل شد و معیار عزت و سعادتمندی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۶۵۸۷۳
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:نهضت حسینی و قیام خونین کربلا در عاشورای سال ۶۱ هجری یگانه حماسه‏‌ای است که همواره در تاریخ جاودان است و مرزهای حق و باطل را تبیین کرده است.

وی افزود: نهضت حسینی در شرایطی رقم خورد که آموزه‏‌ها و تعالیم اسلامی وارونه معرفی می‌‏شد و جامعه‏ دینی در مسیر انحراف از اهداف خود گرفتار آمده بود و به‌تدریج به دوراه‏ی جاهلیت پیشین سوق داده می‌‏شد و با اشرافی‌گری و تجمل‌خواهی از آرمان خود فاصله گرفته و زمینه را برای حکومت ناصالحان و منافقان  فراهم می‌‏آورد.
 
وی ادامه داد: امام حسین(ع) با قیام عاشورا مبانی اسلام ناب محمدی(ص) را احیا کرد و این نهضت به نمادی آرمانی برای آزادی‌خواهان حقیقت طلب تبدیل شد و معیار عزت و سعادتمندی قرار گرفت.

امام جمعه اراک اظهار داشت: درک مصائب واقعه کربلا و ابراز ارادت به ائمه اطهار(ع) نخستین انگیزه هر شیعه شیفته اهل بیت عصمت و طهارت(ع)است  در عزاداری محرم است و باید در زمان شیوع کرونا درک مفاهیم عمیق و  فلسفه قیام امام حسین(ع)  در اولویت باشد.

آیت الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شده تا مسئولان نسبت به برپایی آئین‌های سوگ حضرت سیدالشهدا(ع) در سال جاری تصمیمات ویژه اتخاذ کنند و بر این اساس این عزاداری‌ها باید طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود و حفظ سلامتی مردم  وظیفه همگانی است.

وی اضافه کرد: سلامت مردم از واجبات اصول اسلامی است و عزاداری  در ماه محرم و صفر باید با رعایت تمامی موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، آیین های محرمی باید برپایه انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی برگزار شود و از رفتارهای احساسی و یا خرافی پرهیز شود.

ارسال نظرات