خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

امروز فرهنگ انقلاب اسلامی به تمام دنیا صادر شده است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد شهید رجایی، گفت: ایشان می‌گفت باید انقلاب را صادر کنیم که این سخن، نشأت گرفته از فرمایشات امام راحل بود و امروز فرهنگ انقلاب به تمام دنیا صادر شده است.
کد خبر: ۹۳۶۴۸۰۷
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جلسه شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت شهادت حضرت آیت الله مدنی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، امام راحل ومقام معظم رهبری در خارج از کشور بسیار با عظمت یاد می‌شود، افزود: شهید رجایی می‌فرمود هر قدر انسان تر باشیم انقلابی‌تر هستیم، شهدا ما را انقلابی‌تر کردند، انقلاب ما با خواستن و تمنا تداوم نمی‌یابد و باید در جامعه دگرگونی و تحولی عظیم اتفاق بیفتد.

وی افزود: شهید باهنر نیز یک شخصیت علمی و فرهنگی بود و می‌گفت ما به یک موفقیت بزرگی بواسطه انقلاب رسیدیم و و اسلام بعد از ۱۴ قرن دوباره متولد شده است، انقلاب ما صد درصد اسلامی است، انقلابی که مردم را بسیج کرد تا متحد شدند و در سایه اسلام این انقلاب متولد شد.

حجت الاسلام آل هاشم در خصوص ویژگی‌های شهید مدنی، دومین شهید محراب گفت: استان ما نسبت به سایر استان‌هایی که شهید محراب دارند ویژه گی خاصی دارد و آن اینکه دو شهید محراب داریم که سید اولاد پیغمبر و امام جمعه هستند لذا تبریز باید به این موضوع ویژه پرداخت کند.

وی افزود: شهید مدنی از چهره‌های برجسته انقلاب اسلامی بود که همواره دغدغه دین و انقلاب داشت و همیشه در میدان عمل حاضر بود، از جمله مبارزان فعال و انقلابیون پیشرو و پیشقدم بود و از بُعد عملی و از بُعد نظری واقعاً دردش ارتقای ارزش‌های اسلامی بود، خود را مطیع ولی امر و امام راحل می‌دانست و اطاعت از ولی فقیه را برای همه مطرح می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اتحاد و انسجام مسلمانان، رعایت موازین اسلامی در مبارزات سیاسی و گسترش عدالت اجتماعی از موضوعاتی بود که این شهید والامقام به آن پرداخت می‌کرد، خدمت صادقانه با اخلاص و ایثار به مردم و اتحاد درونی و اجتماعی که در ایشان بود و ولایت مداری را در ایشان تبلور می‌ساخت به همین جهت حوزه‌های علمیه ما باید تلاش کنند تا ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی که مد نظر شهید والامقام و انقلاب است را ترویج و نهادینه سازی کنند.

وی همچنین اجرای مفاد قانون اساسی را از ویژگی‌های شهید آیت‌الله مدنی برشمرد و گفت: ایشان در بحث استقلال اقتصادی هم دیدگاه‌های بسیاری داشتند، لذا وظیفه ماست تا یاد شهید مدنی و شهید قاضی طباطبایی را زنده نگه داریم چرا که روزهای شهادت ایشان از ایام الله است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار