مراسم تودیع و معارفه فرمانده و جانشین سپاه حضرت عباس(ع) استان با حضور مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۳۸۶۷
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

فرمـــانده و جانـــشین ســــپاه اســـتان اردبیل مـــعرفی شــد‌

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، مراسم معارفه و انتصاب فرمانده و جانشین سپاه استان اردبیل امروز همزمان با اول ماه محرم با حضور سردار علی فدوی جانشین کل سپاه پاسداران، سردار بابازاده فرمانده قرارگاه عاشورا، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل و مسئولان استانی برگزار شد.

در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا به امروز در حل مشکلات کشور موفق عمل کرده است، اظهار داشت:  باید دقت داشت که سپاه صرفاً نظامی نیست و در مقاطع مختلف علمی، عمرانی، اقتصادی، اجتماعی نیز به خوبی ظاهر شده و در این مسیر پیشقدم است که درخشش سپاه را مدیون فرماندهان مقتدر آن هستیم.

عاملی با بیان اینکه مجموعه عظیم سپاه پاسداران مورد وثوق و اعتماد مردم است، افزود: حفظ عزت و اقتدار سپاه پاسداران جز واجبات است که باید تلاش خود را انجام دهیم تا جایگاه سپاه در کشور بیش از این تبیین شود و با همین روحیه جهادی و خدمتگزاری عزت سپاه را ان شاءالله حفظ خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم افزود: تسلیت گفتن این ایام کار درستی نیست زیرا تسلیت به معنای فراموش کردن است و قرار نیست ما واقعه کربلا و امام حسین را فراموش کنیم و امام حسین با جامعیتی که دارد سرمایه بسیار نفیسی برای ما است که باید مدرسه حسینیت در سیاست، تربیت، انتخابات، خانواده ما حضور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین در رابطه با سردار بابازاده نیز با بیان اینکه یکی از فرماندهان شایسته استان بوده است، گفت: سردار بابازاده هیبت سپاه را در طول این سال‌ها با خدمات بی منت و بی وقفه به خوبی حفظ کرد که امیدواریم سردار محمدی نیز با حضور در این صحنه بتواند جانشین خوبی برای سردار بابازاده باشد و ان‌شاالله ما نیز  با اتحاد و همدلی بتوانیم در کنار فرمانده جدید نقش اصلی و اهداف مهم این نهاد انقلابی را در جامعه استان اردبیل تبیین و برقرار کنیم.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت این ایام افزود: فرهنگ حسینی و تبعیت از نهضت کربلا بیمه کننده کشور در مقابل تهدیدات دشمنان بوده تا با افزایش بصیرت مردم و دیگر خادمان ملت، استکبار جهانی همچنان در رویای واهی تسلط بر کشور و از بین بردن استقلال و عزت نظام اسلامی باقی بماند.

سردار  مستعد حصاری بیان کرد: بسیج و سپاه در کنار انجام ماموریت‌های مختلف در شرایط سخت و بحرانی، همراهی با مردم و خدمت صادقانه به ولی نعمتان را به نمایش گذاشته است‌.

وی با بیان اینکه در سال 59 با سردار بابازاده در نگهبانی و حراست از میهن اسلامی در کنار هم بودیم، توفیق دوباره حاصل شد تا برای پاسداری از انقلاب نیز در کنار هم باشیم و باید گفت قبول مسئولیت لازمه سازمان است و آنچه که در این امر ضرورت دارد آداب سازمانی و کرامت ها است که مورد توجه قرار گرفته و می‌گیرد.

فرمانده جدید سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حضور میهمانان افزود: ببه ی سرباز کوچک و ولایت که این مسئولیت سنگین و خطیر را عنایت کردند با بهره گیری از بسیجیان متدین و خداباور و ولایت مدار بتوانیم آنچه که انتظارات مقام معظم رهبری و مقامات کل قوا در راستای اجرای طرح بسیج سند ده گانه که در محور آموزش و تعلیم و تریبت است، ادای دین کنیم.

سردار غلامحسین محمدی اصل با اشاره به شخصیت‌ها و فرماندهان بزرگ استان اردبیل که کارهای بسیار بزرگ انجام داده‌اند، افزود: کارهای بسیار سختی انجام شده است و برنامه ریزی هایی برای انجام کارهای بسیار سخت نیز تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه اولویت کشور مقابله با جنگ نرم است، گفتک در این راستا اقداماتی از قبیل محرومیت زدایی، افزایش نیروهای داوطلبانه بسیج، مقابله با ناکارآمدی ها و خدمت به مردم در حوادث های طبیعی و غیر طبیعی انجام شده و از این به بعد نیز انجام خواهد شد.

فرمانده جدید سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل همچنین در پایان با اشاره به برنامه های آینده خود تصریح کرد: امیدواریم در آینده نیز بتوانیم محکم تر و قوی تر نسبت به گذشته استانمان  را توسعه دهیم.

در پایان مراسم  با تجلیل از خدمات سردار بابازاده، سردار غلامحسین محمدی اصل به سمت فرمانده و شکر عبدی به سمت جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل منصوب شد و همچنین سردار جلیل بابازاده بعنوان فرمانده قرارگاه عاشورا معارفه شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار